مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

تشکیل کارگروه علمی و مشورتی یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است

«صفدری» گفت: یکی از وظایف تعریف شده برای شورای فرهنگ عمومی تشکیل کارگروه علمی و مشورتی است که دستور کار، پیشنهادات و راهبردها را مورد بررسی قرار می دهد.
کد خبر: ۵۴۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 01October 2022

یکی از وظایف مهم، شورای فرهنگ عمومی تشکیل کارگروه علمی و مشورتی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «علی صفدری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف تعریف شده برای شورای فرهنگ عمومی تشکیل کارگروه علمی و مشورتی است که دستور کار، پیشنهادات و راهبردها را مورد بررسی قرار می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی پنج موضوع به عنوان مصوبات اصلی مطرح شد، افزود: از این موارد دو موضوع امید و نشاط در جامعه و نیز خانواده دارای اولویت بیشتری بود ‌و با توجه به اهمیت امید و نشاط در جامعه برنامه ریزی بر این موضوع متمرکز شد.

این مسئول بیان داشت: از تیرماه امسال موضوع شکل گیری کارگروه علمی و مشورتی ترکیبی از اساتید دانشگاه‌ها، جامعه شناسان، اساتید فلسفه و الهیات و... در دستور کار قرار گرفت و انجام پذیرفت و طی تیر و مرداد ‌به صورت هفتگی جلساتی تشکیل شد.

صفدری عنوان کرد: در زمینه تصمیم‌گیری راجع به موضوع ایجاد امید و نشاط در جامعه گفتگوی مفصلی با نخبگان صورت گرفت که این نخبگان متشکل از نخبگان دانشگاهی، حوزه علمیه... بودند که ره آورد گفت‌وگو با آنها ۳۳۰ نکته اطلاع رسانی شامل هفت کلید واژه است که در این سرفصل های ویژه دسته بندی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یک هزار نفر ساعت کار مشورتی، علمی و مطالعاتی برای موضوع امید و نشاط با تمرکز بر داده های استخراج شده از جامعه نخبگان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم وجود متولی واحد در هر یک از مسائل فرهنگی گفت: یکی از مشکلات و آسیب های حوزه فرهنگ نبود یک متولی واحد و در کنار آن دستگاه های همراه است و تعدد رهبری برنامه های فرهنگی در برخی مجموعه‌ها یک آسیب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها