رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان:

فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی فراجا تقویت نگاه بصیرتی است

حجت‌الاسلام غلامعلی تبار گفت: فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی فراجا را بصیرتی دانست و گفت: تبیین و تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ارائه آخرین اخبار داخلی و خارجی و نهضت روشنگری از جمله برنامه‌های حوزه بصیرتی است.
کد خبر: ۵۴۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 02October 2022

فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی فراجا تقویت نگاه بصیرتی استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «صادق غلامعلی تبار» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان امروز در نشست خبری با تبریک به مناسبت هفته فراجا اظهار داشت: یکی از وجوه تمایز پلیس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، داشتن عقیدتی سیاسی در پلیس کشور است؛ یعنی سایر کشورها در بُعد اجتماعی کار دلخواه را انجام می‌دهند و در برخورد با هم‌نوع به انسانی و اسلامی بودن برخورد دقتی نداشته و در مقایسه با ما طاغوتی، ضد دین و ضد انسانی هستند.

وی با اشاره به این که دیگر کشورها فقط برای رفع تکلیف می‌خواهند پلیس داشته باشند، افزود: پلیس آنها به نوعی برای سران کشور خود کار می‌کنند به شکلی که مورد رضایت شهروندان نیست؛ همچنین پلیس آنها در برخی موارد زانو را روی گلوی افراد گذاشته و یا با خودرو از روی افراد عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام غلامعلی تبار در خصوص فلسفه وجود عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی، اولین شاخص را هدایت پرسنل عنوان کرد و گفت: هدایت پرسنل کار تبلیغات است، روابط‌ عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی برنامه‌های خاص خود را برای هدایت همکاران در بُعد مکتبی، اعتقادی، دینی و اسلامی دارد؛ دومین فلسفه وجودی این سازمان هم تربیت است که این کار را معاونت آموزش انجام می‌دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: کلاس‌های مقرر شده از مرکز و یا برنامه‌ریزی شده از سوی عقیدتی، سیاسی استان‌ها برای پرسنل فراجا برگزار می‌شوند؛ کلاس‌های قرآنی و حتی برگزاری مسابقات قرآنی در هشت رشته از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

وی سومین فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی فراجا را بصیرتی دانست و متذکر شد: انجام فعالیت‌های مربوط به این بخش برعهده معاونت سیاسی است؛ تبیین و تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ارائه آخرین اخبار داخلی و خارجی و نهضت روشنگری از جمله برنامه‌های حوزه بصیرتی است.

حجت‌الاسلام غلامعلی تبار چهارمین فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی فراجا را صیانت با هدف حفظ و نگهداری پرسنل و خارج نشدن آنها از مسیر صحیح دانست و گفت: نظارت بر عملکرد پرسنل توسط ناظران حاضر در مأموریت‌های مختلف انجام می‌شود و نحوه برخورد پرسنل با مردم و اینکه در حین اقتدار نباید مهربانی را فراموش کنند نیز بررسی می‌شود؛ ما به پلیس مقتدر مهربان نیاز داریم چون اقتدار همراه با مهربانی کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: هنجارشکنان باید از اقتدار پلیس حساب برده و بترسند؛ انسان‌های مؤمن و متدین باید از دیدن پلیس لذت ببرند و بدانند که برای حفظ ناموس و تأمین امنیت شهر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها