دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امام خامنه‌ای: آمریکا فقط مخالف جمهوری اسلامی نیست/ دعوا سر استقلال و اقتدار ایران اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی نیروهای مسلح با اشاره به نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت صحنه حوادث اخیر فرمودند: دشمنان فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند با ایران مخالفند.
کد خبر: ۵۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰ - 04October 2022

امام خامنه‌ای: آمریکا فقط مخالف جمهوری اسلامی نیستگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح در سخنانی مهم و بااهمیت آشوب‌ها و اغتشاشات هفته‌های اخیر کشور را برنامه‌های از قبل طراحی شده اتاق‌های فکر آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و باعظمت ایران اسلامی دانستند.

امام خامنه‌ای در سخنان خود خیلی سریع سر اصل مطلب رفتند و حوادث تلخ و دردآور روز‌های اخیر کشور را طراحی آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و دنباله‌‎های فریب خورده آن‌ها عنوان و علت اصلی دشمنی و مشکل آن‌ها با ایران را ترس و نگرانی آن‌ها با پیشرفت، رشد و توسعه کشور مطرح کردند. از این روی می‌توان به سادگی و راحتی به این نتیجه رسید که بر اساس صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی دشمنان ایران به هیچ عنوان نمی‌خواهند با ایرانی قوی و مستقل سر و کار داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان روز گذشته خود با ابراز ناراحتی از فوت خانم جوان نسبت به ظلم و ستمی که در جریان آشوب‌های اخیر به سازمان انتظام کشور، بسیج و ملت ایران روا داشته شده بود، انتقاد و گلایه کردند. البته ایشان با توجه به شناخت فراوانی که از ملت بزرگ و بابصیرت ایران اسلامی داشته و دارند به این مهم اشاره کردند که ملت فهیم و قدرشناس ایران این بار هم همانند گذشته با حضور قدرتمند در صحنه تمامی نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب کردند.

امام خامنه‌ای با بیان اینکه با فوت این خانم جوان دل ما هم سوخت، واکنش‌ها نسبت به حادثه فوت این دختر خانم را احساسی و بدون کوچکترین تحقیق و تدبری دانستند. البته موضوعی که در اینجا مایه تاسف و شرمساری است اینکه عده‌ای فریب خورده و نادان تحت تاثیر احساساتی که در نتیجه خبرپراکنی‌های رسانه‌های فارسی زبان بیگانه همچون اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا به خیابان‌ها آمدند و ضمن درگیری با نیروی انتظامی به اماکن شهری و عمومی آسیب‌های فراوانی را وارد کردند.

اما در این میان این بخش از صحبت‌های رهبر انقلاب اسلامی جالب توجه بود و جای تفکر فراوان داشت که ایشان فرمودند «اگر قضیه این دختر جوان نبود، بهانه دیگری به وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند». این سخنان ایشان نشان از این مهم دارد که دشمنان برنامه‌ریزی داشتند تا آغاز سال تحصیلی در کشور را به آشوب و اغتشاش بکشند و نام «مهسا امینی» هم اسم رمز آغاز و تداوم این آشوب‌های خیابانی بود.

نکته تاسف‌بار دیگر که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان روز گذشته خود به آن اشاره کرده بودند این بود که برخی از مردم به دلیل اینکه همواره تحت تاثیر رسانه‌های فارسی زبان بیگانه هستند و معمولا اخبار و تحولات را از این شبکه‌های بیگانه پیگیری و دنبال می‌کنند اگر به آن‌ها گفته شود این آشوب‌ها و اغتشاشات برنامه و طراحی دشمنان بوده در برابر این حرف و سخن موضع گرفته و آن را قبول نمی‌کنند. در واقع این شرایط آن‌ها به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن توسط رسانه‌های دنیای غرب است.

موضوع دیگری که امام خامنه‌ای به آن اشاره کردند روی دادن اغتشاشات متعدد و فراوان در سطح کشور‌های مختلف دنیا است. ایشان به دقت نظر بالایی که نسبت به تغییرات و تحولات جهان دارند به این مهم اشاره کردند که تا امروز بار‌ها و بار‌ها در کشور‌های انگلیس، آلمان و فرانسه به خصوص در شهر پاریس شاهد آشوب‌ها و اغتشاشات فراوانی بودیم، ولی هیچگاه شاهد نبودیم که رئیس جمهور و مجلس نمایندگان آمریکا به آن‌ها بیانیه داده و از آن‌ها حمایت کند. این درحالی است که آن‌ها در روز‌های اخیر با دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران از ناآرامی‌های کشور ما علنا حمایت و پشتیبانی کردند.

در پایان باید گفت با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه جانبه کشور‌های غربی و رسانه‌های آن‌ها در کنار خبررسانی ۲۴ ساعته رسانه‌های فارسی زبان بیگانه از آشوب‌ها و اغتشاشات ایران هر عقل سلیمی به راحتی به این نتیجه می‌رسد که این وقایع و حوادث امروز کشور محصول طراحی و برنامه‌ریزی دشمنان ایران و انقلاب اسلامی بوده و این آن‌ها هستند که با دمیدن مداوم در آتش اعتراضات هفته‌های اخیر کشور، به دنبال شعله‌ور کردن هرچه بیشتر آتش این آشوب‌ها و اغتشاشات هستند و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دعوا سر مسئله باحجاب و بدحجاب نیست؛ بحث سر اصل استقلال و اقتدار ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار