فرمانده نداجا:

ناوشکن‌های ایران تا ۴ هزار کیلومتر دورتر از مرز‌های کشور حضور دارند

امیر دریادار ایرانی با اشاره به توانمندی‌های این نیرو در انجام مأموریت‌ها گفت: ناوشکن‌های ایرانی تا چهار هزار کیلومتر دورتر از مرز‌های کشور حضور دارند و مأموریت‌های خودرا انجام می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ - 05October 2022

ناوشکن‌های ایرانی ۴ هزار کیلومتر دورتر از مرز‌های کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری پنجمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم که با محوریت شهدای نیروی دریایی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تجهیزات محور است و در دوران قبل از انقلاب ما تجهیزات خود را خارج از کشور تأمین می‌کردیم که بعد از دوران دفاع مقدس تجهیزات نیروی دریایی دچار فرسودگی شد و ضرورت داشت تجهیزات خود را به روز کنیم.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند بروید دنبال ساخت ناوشکن که بالگردبر نیز باشد؛ چرا که در گذشته ناوشکن‌هایی که داشتیم بالگردبر نبودند و به برکت همین دستور فرماندهی کل قوا، آحاد کارکنان نیروی دریایی اولویت اولشان این فرمان رهبر معظم انقلاب بوده که بر همین اساس ناوشکن جماران ساخته شده است.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امروز سه ناوشکن تمام ایرانی که در بعد دانشی و صنعتی به دست جوانان ایرانی ساخته شده را در اختیار داریم.

فرمانده نداجا اضافه کرد: در قالب سه ناوشکن رزمی در عمق اقیانوس‌ها حضور داریم که در هر کجا نیاز باشد عزیمت خواهند کرد و پرچم ایران اسلامی را در تمام آب‌ها به اهتزاز در می‌آورند.

وی با بیان اینکه مأموریت ما همه اقیانوس‌ها است بیان داشت: مأموریت اصلی ما اقیانوس هند که شاهرگ اقتصادی منطقه و جهان است و حضور ما باعث شده تا امنیت در آب‌های این منطقه برقرار باشد و کشور‌های دیگر نیز در سایه این امنیت به تجارت خود بپردازند.

امیر دریادار ایرانی گفت: با توجه به تجهیزات ما اقیانوس اطلس و آرام نیز می‌تواند محدوده مأموریت ما باشد و دشمن نیز این توانمندی ما را به خصوص در حوزه بازدارندگی رصد می‌کند و این اقتدار را می‌بیند.

فرمانده نداجا ایران اضافه کرد: ناوشکن‌های ایران تا چهار هزار کیلومتر دور‌تر از مرز‌های کشور حضور دارند و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار