امام جمعه قزوین:

آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد

آیت‌الله عابدینی گفت: نظام آموزش و پرورش مهمترین و حساس‌ترین نقش را در پیشرفت هر کشوری بازی می‌کند و خاستگاه بیشتر موفقیت‌ها را باید در آموزش و پرورش جست‌وجو کنیم.
کد خبر: ۵۴۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 05October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین،آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه قزوین انجام شد، اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش مهمترین و حساس‌ترین نقش را در پیشرفت هر کشوری بازی می‌کند و خاستگاه بیشتر موفقیت‌ها و شکست‌های هر کشور را باید در آموزش و پرورش آن کشور جست‌وجو کنیم.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش گفت: هدف این افراد که در واقع عوامل داخلی دشمنان ما هستند، این بود که با اجرای سند 2030 دانش‌آموزان ما از دین فاصله بگیرند و مدارس ما نتوانند سبک زندگی اسلامی را میان دانش‌آموزان ما ترویج کنند.

عابدینی اضافه کرد: خوشبختانه با ورود به موقع رهبری معظم انقلاب اسلامی جلوی اجرای این سند گرفته شد و امروز شاهد یک تربیت دینی در مدارس هستیم که جلوی بسیاری از مشکلات کشور را در آینده خواهد گرفت. با این حال همواره باید توطئه‌های دشمنان را در حوزه آموزش و پرورش رصد کنیم و حتی یک‌لحظه‌ هم نباید از این توطئه‌ها غفلت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را دوری از تربیت قرآنی دانست و گفت: برای مقابله با چنین ناهنجاری‌هایی باید از دستورات قرآنی پیروی کنیم و باید بررسی کنیم که چقدر برای پیاده کردن تربیت و فرهنگ قرآنی در نظام آموزش و پرورش کار کرده‌ایم.

عابدینی با تأکید بر لزوم اقامه نماز در مدارس و ادارات آموزش و پرورش تصریح کرد: اقامه نماز فراتر از نماز خواندن است و به این معناست که باید نمازخانه‌ها ما به پایگاه ترویج اندیشه و فرهنگ دینی تبدیل شود و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که نماز به عنوان ستون دین در آموزش و پرورش ما به حاشیه برود.

وی یادآور شد: فرهنگیان و معلمان نقش حساسی در پرورش نسل‌‌های آینده دارند و به همین خاطر باید به تحقق مطالبات آنها بیش از گذشته اهمیت دهیم و در همه حال باید برای رفع دغدغه‌ها و نیازهای آنان کوشش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار