رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین:

هدف برگزاری نمایشگاه نسیم یادگاران ارتباط بین نسل امروز و نسل دوران دفاع است

سولی‌فر گفت: نمایشگاه نسیم یادگاران آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های متعالی دفاع مقدس و ایجاد ارتباط بین نسل امروز و نسل دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۴۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ - 05October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، ظهر امروز (چهارشنبه) جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین از نمایشگاه «نسیم یادگاران» واقع در محوطه استحفاظی تیپ 82 حضرت صاحب‌الأمر(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین بازدید کردند، در این نمایشگاه عملیات والفجر4 از سوی رزمندگان تیپ 82 سپاه قزوین در یک محوطه یک‌هکتاری بازسازی شده است.

سرهنگ پاسدار «ابراهیم رسولی‌فر» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین هم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: نمایشگاه نسیم یادگاران از اول تا 20 مهرماه دایر خواهد بود و تاکنون بیش از 4 هزار نفر از دانش‌آموزان استان قزوین در نوبت‌های صبح و بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کردند و توانستند برخی از سختی‌های میدان نبرد را از نزدیک احساس کنند.

با ذکر اینکه استقبال دانش‌آموزان دختر از این نمایشگاه بیشتر از پسران بوده است، اضافه کرد: اهداف ما از برپایی این نمایشگاه آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های متعالی دفاع مقدس و ایجاد ارتباط بین نسل امروز و نسل دوران دفاع مقدس و در نهایت آشنایی دانش‌آموزان با سبک و سیره زندگی شهداست.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه می‌تواند میزبان 20 هزار نفر بازدیدکننده باشد، ادامه داد: بنا داریم تا 20 مهرماه که روز آخر برپایی نمایشگاه است، 10 هزار نفر از دانش‌آموزان شهرها و شهرک‌های اطراف قزوین از جمله شهر صنعتی البرز، بیدستان، محمودآباد نمونه، اقبالیه، محمدیه و مهرگان را برای بازدید به این نمایشگاه بیاوریم.

رسولی‌فر یادآور شد: برنامه‌ریزی ابتدایی ما این بود که بیشتر دانش‌آموزان از نمایشگاه نسیم یادگاران و دستاوردهای دفاع مقدس بازدید کنند، اما به‌دلیل علاقه‌مندی سایر اقشار بنا داریم در هفته آینده دانشجویان و معلمان مدارس را هم برای بازدید به نمایشگاه بیاوریم و امکان حضور آنها در صحنه نبرد واقعی را برای آنها مهیا کنیم.

مباحث محتوایی هم غافل نشدیم و در قالب این نمایشگاه وصیت‌نامه شهدا را برای دانش‌آموزان بازخوانی می‌کنیم تا آنها بیشتر با فلسفه دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها