فرمانده کل انتظامی:

جانباختگان اغتشاشات اخیر با سنگ و یا سلاح جنگی کشته شدند

سردار اشتری گفت: افرادی که در تجمعات کشته شدند یا با سنگ کشته شده‌اند و یا با سلاح‌های جنگی؛ یعنی سلاحی جز سلاح میدانی پلیس؛ چراکه سلاح‌های پلیس مشخص است.
کد خبر: ۵۴۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 06October 2022

جانباختگان اغتشاشات اخیر با سنگ و یا سلاح جنگی کشته شدندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی شب گذشته در برنامه صف اول با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه و دشمنان مردم به دنبال این بودند تا آرامش را از مردم بگیرند و این موضوع بهانه‌ای برای آن‌ها شد و شروع کردند به فضاسازی و برخی از افراد هم تحت تأثیر قرار گرفتند؛ البته برخی از افراد سازماندهی شده وارد صحنه شدند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که تعرض کنند و اموال مردم را آتش بزنند برخورد می‌کند و جلوی آن‌ها را می‌گیرد، این موضوع با اعتراض برای فوت خانم امینی فرق می‌کند، حتی خانواده امینی هم با این شلوغی‌ها راضی نبودند.

جانباختگان اغتشاشات با سلاحی جز سلاح پلیس کشته شده‌اند

فرمانده کل انتظامی افزود: افرادی که در این تجمعات کشته شدند یا با سنگ کشته شده‌اند یا با سلاح‌های جنگی یعنی سلاحی جز سلاح میدانی پلیس چراکه سلاح‌های پلیس مشخص است، سلاح پلیس در این مأموریت‌ها غیرکشنده و ساچمه‌زن است؛ پزشکی قانونی پیکر این افراد را که معاینه کرد اعلام کرد با سلاح‌هایی غیر از سلاح پلیسِ در میدان این افراد کشته شده‌اند.

سردار اشتری بیان کرد: افراد بسیار زیادی دستگیر شدند که اعتراف کرده‌اند یا خرید و فروش سلاح می‌کردند یا واسطه‌ای بودند تا سلاح را رایگان از برخی از افراد بگیرند و به افرادی که در اغتشاشات شرکت کرده‌اند بدهند.

وی گفت: مردم شاید به برخی از مسائل اعتراض داشته باشند؛ اما حاضر نیستند قرآن آتش بزنند و چادر از سر خانم محجبه بکشند و به پلیس و موکب امام حسین (ع) آسیب بزنند؛ این افراد دلسوز مردم نیستند و به بیمارستان و آمبولانس و پایگاه بسیج و پلیس تعرض می‌کنند؛ این رفتار‌ها یعنی تجاوز به امنیت مردم.

شناسایی برخی از خرابکاران مؤثر در اغتشاشات

سردار اشتری ادامه داد: برخی از افرادی که دستگیر شده بودند، تلفن‌های همراهشان به سرقت رفته بود که در کلانتری‌ها پرونده تشکیل دادند تا تلفنشان پیدا شود. پلیس قانون را برای همه اجرا می‌کند و اگر هزار نفر بیایند بخواهند به یک فرد در این کشور تعرض کنند پلیس سینه‌اش را سپر می‌کند و دفاع می‌کند چراکه امنیت مردم خط قرمز ما است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی افزود: برخی از افراد که نظم و آرامش شهر را به هم زده بودند دستگیر شدند و برخی هم توسط نیرو‌های امنیتی شناسایی شدند و منتظر باشند تا پلیس به وقتش به سراغشان بروند و آن‌ها را دستگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: هزار نفر از مأموران پلیس در اغتشاشات آسیب دیدند و حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر از مأموران برای درمان باید به بیمارستان منتقل می‌شدند و حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر هم بدحال هستند.

نیکا شاکرمی بر اثر سقوط از ارتفاع فوت کرد نه بر اثر شلیک گلوله

وی با اشاره به حادثه رخ داده برای نیکا شاکرمی افزود: دادستان و مقامات قضائی اعلام کردند که سقوط از ارتفاع باعث مرگ این دختر شده و در خانه‌ای هم بوده است که نه خانه خودشان بوده و نه اقوامشان. مأموران پلیس آگاهی در حال بررسی هستند تا ابعاد بیشتری از این حادثه را پیدا کنند و به مردم اعلام کنند؛ چیزی که روشن است این دختر توسط شلیک اسلحه کشته نشده است.

سردار اشتری با بیان اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیسمی اعلام کردند که در این اغتشاش شکست خوردند، افزود: از مردم تقاضا می‌کنم تا به شایعات اعتنا نکنند. آن‌هایی که از ایران ناراحت هستند نمی‌خواهند مدارس و دانشگاه‌ها باز باشد؛ در این دو سالی که مدارس تعطیل بود، ایران از نظر آموزشی ضرر کرد و در این دولت اراده بر آن شد تا مدارس بازگشایی شوند تا علم آموزی افزایش پیدا کند.

خانواده‌ها از فرزندانشان بخواهند که کلاس‌های درس را تعطیل نکنند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: پلیس هیچ مسئولیتی در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ندارد و هیچ زمانی پلیس به دانشگاه‌ها ورود نکرده است چراکه منع قانونی داریم. ما باید به دنبال نشاط و آموزش باشیم و مگر دشمنان را نادیده بگیریم. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به ضرر ایران و به نفع دشمنان است. از خانواده‌ها می‌خواهم تا از فرزندانشان بخواهند که کلاس‌هایشان را تعطیل نکنند و در تجمعات شرکت نکنند.

وی با اشاره به عملکرد پلیس در مأموریت اربعین گفت: ۳۰ هزار نفر از مأموران پلیس در مرز‌ها حضور داشتند؛ حدود دو میلیون و ۵۰۰ گذرنامه صادر و تمدید و ۶۰۰ الی ۷۰۰ عدد برگ گذر موقت صادر شد. راه‌ها و مسیر‌ها را از طریق پهپاد‌ها رصد کردیم و خسارات رانندگی را به حداقل رساندیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار