بازدید جانشین وزیر دفاع از سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو

سردار فرحی با حضور در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو (ایران نانو۱۴۰۱) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد از محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازدید کرد.
کد خبر: ۵۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 06October 2022

بازدید جانشین وزیر دفاع از سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو+ گزارش تصویریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو (ایران نانو ۱۴۰۱) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد، از محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازدید کرد.

در جریان این بازدید، سردار فرحی از دستاورد‌ها و محصولات شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با مدیران این شرکت‌ها، از نزدیک در جریان فعالیت این شرکت‌ها قرار گرفت.

در این نمایشگاه که از روز ۹ مهر آغاز شد، آخرین دستاورد‌ها و محصولات بیش از ۱۶۰ شرکت تولیدی و ارائه‌دهنده خدمات نانویی به نمایش درآمده است.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو با هدف ایجاد تعامل میان نقش‌آفرینان مختلف توسعه فناوری نانو و ایجاد فرصتی برای گفت‌وگو میان مدیران ارشد با صاحبان دستاورد‌های کشور در حوزه مرز دانش برگزار شد.

برنامه توسعه فناوری نانو که با الگوی بومی توسط دولت سیزدهم در حال پیگیری است، تاکنون منجر به دستاورد‌ها و نتایجی نظیر فعالیت علمی و پژوهشی بیش از ۴۰ هزار اسناد و پژوهشگر در عرصه فناوری نانو، حفظ جایگاه چهارم دنیا در انتشار مقالات علمی، تولید بیش از هزار و ۲۰۰ محصول و تجهیز مبتنی بر فناوری نانو به وسیله بیش از ۳۲۵ شرکت فناور و صنعتی، تکمیل بیش از ۲۹۰ پروژه رفع نیاز صنایع مبتنی بر فناوری‌های داخلی، قطع وابستگی به واردات در برخی حوزه‌های راهبردی و صادرات محصولات فناوری نانو به بیش از ۴۵ کشور شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها