مروری بر وصیت‌نامه شهید «ملک‌محمدی»

شهید محمدحسین ملک‌محمدی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «من جهت ادای تکلیف و دین در راه رضای خدا قدم گذاشتم و جهاد و شهادت نهایت آرزوی من و هر مومنی است که به آرزوی خود رسیدم.»
کد خبر: ۵۴۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ - 06October 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «ملک‌محمدی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید محمدحسین ملک محمدی، در سوم آذرماه ۱۳۳۴، در خرمدره زنجان دیده به جهان گشود. این شهید بزرگوار در سنین جوانی به مناطق جنوب کشور جهت دفاع از سرزمین خویش در برابر هجوم بعث عراق اعزام شد و سرانجام در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل شد. مزار این شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) استان قم است.   

وصیت‌نامه شهید ملک محمدی

«بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص

پس از حمد و ثنای خداوند و درود بر ائمه طاهرین و معصومین و سلام به خدمت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی، متن وصیت‌نامه این جانب محمد حسین ملک محمدی بدین شرح است.

خیلی آرزو دارم که به صورت گمنام و به شکلی در راه خدا کشته بشوم که هیچ اثری از نام و نشان من باقی نماند؛ لکن بر حسب وظیفه اعلام می‌دارم اگر سعادتی نصیب من شد و در راه خدا به کمال انسانیت رسیدم، یک خانه دارم خانه مرا بفروشید و مبلغ ۵۰ هزار تومان آن را رد مظالم بدهید و یک ماه روزه و یک سال نماز پس از دادن خمس اموالم که فرصتی پیش نیامد بدهم برایم بدهید بگیرند و بخوانند.

تنها وصیتی که به خانواده و مادرم دارم، پس از مرگ من به هیچ وجه گریه و زاری نکنند و ناراحتی به خود راه ندهند؛ زیرا که من در جهت ادای تکلیف و دین در راه رضای خدا قدم گذاشتم و جهاد و شهادت نهایت آرزوی من و هر مومنی است که به آرزوی خود رسیدم؛ بنابراین اگر مرا دوست دارند بدانند که شهادت نهایت آرزوی من بود که به آن رسیدم. اگر جسدم پیدا شد و اگر ممکن شد جنازه مرا در شیخان نزد همسنگران و همکاران خودم دفن کنند.

پس از فروش خانه، خانواده‌ام خانه کوچکی تهیه کنند و در آن زندگی کنند یک قطعه زمین در تهران دارم فروخته‌ام به آقای پرویز عظیمی و پول آن را تمام گرفته‌ام که بایستی سند آن پس از مراحل قانونی به نام شخص فوق گردد.

از خانواده‌ام درخواست دارم پس از مرگ من فرزندانم را به نحو شایسته بزرگ کند و در این راه کوشا باشد. از دیگر دوستان و آشنایان و اقوام به ویژه از مادرم درخواست حلالیت دارم؛ ضمناً فراموش کردم از فروش خانه مبلغ ۵۰هزار تومان آن نیز بایستی به مادرم بدهند و در جهت اجرای آن وصیت‌نامه به برادر بزرگوارم حسین عارفیان برادر همسرم بدین وسیله وکالت می‌دهم که در این رابطه اقدام کند.

در خاتمه پیروزی نهایی رزمندگان را از خدای بزرگ و طول عمر برای امام امت و آرزوی صبر برای خانواده‌های اسراء و مفقودین و شهیدان گرانقدر را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

والسلام علی عبادالله الصالحین»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها