مدیر حوزه های علمیه کشور:

ارتباط حسنه علمای شیعه و سنی، در هرمزگان نویدبخش آینده بهتر و روشن است

آیت‌الله «اعرافی» گفت: ارتباط خوب علمای شیعه و اهل سنت و رابطه حسنه علما، مسئولان و مردم در استان هرمزگان نویدبخش آینده بهتر و روشن است.
کد خبر: ۵۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ - 07October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه کشور در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان هرمزگان که در بندرلنگه برگزار شد، با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: ارتباط خوب علمای شیعه و اهل سنت و رابطه حسنه علما، مسئولان و مردم در استان هرمزگان نوید بخش آینده بهتر و روشن است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: همه ما مدیون ملت بزرگ و شریف ایران هستیم که همیشه پای دین و ارزش های اسلامی و الهی همواره بوده اند.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) برترین مخلوقات است، ادامه داد : عالی ترین تجلی خداوند در وجود پیامبر (ص) رقم خورده است و یکی از زیباترین کلام ها درباره رسول خدا (ص) در نهج البلاغه آمده است که می فرماید خاندان پیامبر (ص) ریشه دارترین و پاک و پاکیزه در تاریخ و زمان است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: پیشرفت پیام رسول خدا (ص) در عصر حاضر مستند به علل و عواملی است که نخست علم، حکمت و عقلانیت و دوم اخلاق، ادب و نظام اخلاقی و سوم نظام سیاسی، جهاد و مقاومت اسلامی بود که اینها بخشی از زنجیره نورانی است که باعث درخشش اسلام شد و با برنامه ریزی و فکر نو یک تمدن جدید با سرعت در عالم انتشار یافت، به گونه‌ای که اکنون یکی از مهمترین ادیان الهی اسلام است و قلمرو وسیعی را در اختیار دارد و بیش از ۵۰کشور جهان تحت اقتدار اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که امروز جامعه اسلامی به سمت ارزش های الهی حرکت می کند، گفت: برخی در داخل متعصبانه و کورکورانه به تمدن غرب نگاه می کنند اما روح و کالبد آن اندیشه های غیر الهی است و بر اندیشه های لیبرالی و سکولاری و دنیا مدار حاکم است.

وی، حوزه های علمیه را میراث علمی امام صادق علیه السلام بیان کرد و افزود: حدود ۴۰ هزار حدیث از امام صادق (ع) به یادگار است که در همه ابعاد و ابواب معارف است و ۹۰درصد روایات اعتقادی، اخلاقی و سیاسی را پوشش می دهد و در لابلای همه فرهنگ اسلامی میراث آن حضرت جاری است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در عاشورا ما برخورد حق و باطل را مشاهده می کنیم، اما در کلام امام باقر (ع) و امام صادق (ع) منظومه سازی، نظام سازی، اشاعه فکری، اجتماعی، سیاسی و نظامات اسلامی وجود دارد و حوزه های علمیه باید به این سمت حرکت کند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تاریخی با بیش از هزار سال دارد و در عصر انقلاب اسلامی تحول بسیار بزرگی در آن با زعامت و راهبری رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام رقم خورده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوزه علمیه قم تولید کننده تئوری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، اما هنوز راه های بسیاری دارد از جمله حوزه های استانی باید روی پای خود ایستاده و با راه اندازی رشته های متعدد علمای بزرگ تربیت کنند و پاسخگوی نیازهای نسل جوان و جامعه امروز باشند.

وی با بیان اینکه انتظار است حوزه های علمیه در رشته های متعدد نیروی قوی و اثر گذار تربیت کنند تا طلابی مطالبه گر، پاسخگو، دانش بنیان، هدایتگر و تراز انقلاب اسلامی تربیت شود، افزود: به تلاش مسئولان حوزوی و غیر حوزوی برای تحقق این فرایند نیاز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار