با هدف عادی‌سازی روابط انجام می‌شود؛

سفر قریب‌الوقوع هیأتی از جنبش حماس به سوریه

یک منبع در جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (جمعه) از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از این جنبش به دمشق در ماه جاری میلادی (اکتبر) خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 07October 2022

سفر قریب‌الوقوع هیأتی از جنبش حماس به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع در جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (جمعه) از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از این جنبش به دمشق در ماه جاری میلادی (اکتبر) خبر داد.

او بدون ذکر نام خود به خبرگزاری آناتولی گفت که این سفر در راستای توسعه روابط با دمشق صورت می‌گیرد و پس از پایان گفت‌وگو‌های صلح فلسطینی که در دهم اکتبر در الجزائر برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

جنبش حماس در تاریخ ۱۵ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عزم عادی‌سازی و توسعه روابط خود با دولت سوریه را دارد.

در تاریخ ۲۱ ژوئن نیز یک منبع فلسطینی به آناتولی گفته بود که جنبش حماس و دولت سوریه پس از ۱۰ سال قصد از سرگیری روابط و باز کردن افق‌های جدید پیش روی خود را دارند. روابطی که پس از آغاز بحران سوریه به سردی گرایید بود.

همان زمان خلیل الحیه رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه الاخبار، در پاسخ به این سوال که آیا جنبش حماس آماده بازگشت به دمشق است، گفته بود: «یک مناقشه داخلی و خارجی در سطح حماس برای حل و فصل بحث مربوط به احیای روابط با سوریه انجام شد. با پایان یافتن مباحثی که در آن رهبران، کادر‌های مختلف و افراد تأثیرگذار و حتی اسرای حاضر در زندانها، مشارکت داشتند، تصمیم گرفته شد به دنبال احیا و بازگشت رابطه با دمشق باشیم».

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار