فرمانده فراجا در دیدار با مراجع تقلید در قم:

پند‌ها و راهنمایی‌های مراجع عظام، پلیس را یاری می‌دهد/ «مردم‌محوری» راهبرد اساسی فراجاست

سردار اشتری در دومین روز از هفته انتظامی با حضور در استان قم با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد، سپس با حضور در جمع مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ایراد سخن پرداخت.
کد خبر: ۵۴۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ - 09October 2022

پند‌ها و راهنمایی‌های مراجع عظام، پلیس را یاری می‌دهد/ مردم محوری راهبرد اساسی فراجاستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده فراجا با حضور در دفاتر حضرات آیات عظام «نوری همدانی، جوادی آملی، بوشهری، سبحانی و مکارم» با هر یک به طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

همه مردم به الامن والعدل و الخصب محتاج هستند

آیت‌الله «حسین نوری همدانی» در دیدار سردار اشتری ضمن تبریک ایام هفته فراجا با اشاره به حوادث اخیر اظهار داشت: کار، خدمات و تاثیر شما در اجتماع بسیار بالا و دارای ثواب زیادی در پیشگاه خداوند است، مسئله امنیت مسئله بسیار مهمی است، همه مردم به الامن والعدل و الخصب محتاج هستند.

این مرجع تقلید افزود: نخستین و مهمترین مسئله امنیت است در فضایی که امنیت وجود دارد می توان زندگی کرد، مسئله دوم عدالت در برابر ظلم و مراعات حقوق مردم است و سوم الخصب یعنی فراوانی نعمت، بحمدالله شما عزیزان مسئله امنیت را به خوبی انجام دادید که این کار عبادت محسوب می شود.

وی افزود: الحمدلله کار شما بسیار عالی بود در این قضایا انتظامی کشور واقعاً خدمات بسیار ارزنده ای انجام داد و شما توانستید کشور را بدین شکل نگه دارید.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه مالک فرمودند ستون دین مردم هستند، اگر روزی خطر پیش بیاید مردم خود را سپر بلا می کنند و بساط فتنه را جمع می‌کنند.

وی افزود: باید قدر مردم را بدانیم، کار شما بسیار خوب بود، بعضی ها واقعا فریب خوردند به آنها وعده های دروغ دادند با اینها باید با رافت رفتار کنیم، ولی کسانی که دشمن بودند باید برخورد و مجازات شوند، مردم در انتظار هستند که ببینند آنها چگونه مجازات می شوند.

کشور صاحب ریشه و تمدنی افتخار آمیز است

حضرت آیت‌الله «عبدالله جوادی آملی» ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نیز هفته فراجا، اظهار داشت: از زحمات خالصانه مجموعه انتظامی قدردانی و برای شهدای این نیرو علوّ درجه مسئلت کرد.

وی افزود: کشور ما صاحب ریشه و تمدنی افتخار آمیز است و مردم کشور ما نیز مردمی غیور و پاک هستند و در کشور بزرگان و دانشمندان و مردان بزرگ کم نداریم و شما می بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: صرف اینکه کسی آدم خوبی باشد به معنای این نیست که مسئول خوبی هم می تواند باشد، عقل و تدبیر لازمه مدیریت است که در این صورت مسئولین نه بیراهه می روند و نه راه کسی را می بندند.

وی تاکید داشت: مسئولین باید برای بیکاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه نشینی شهرها تدبیری بیندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند!

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: ما به امید زنده ایم، به برکت خون شهدا زنده ایم و به صاحب امروز دعا می کنیم این نظام را در سایه ولی اش حفظ کند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور کرده و کسانی که برای اربعین هم زحمت کشیدند حشرشان با اربعینی ها ـ ان شاء الله ـ باشد!

انتظامی کشور چشم بینای نظام اسلامی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تقارن امروز که روز امامت حضرت ولی عصر (عج) با هفته فراجاست، تقارن بسیار مبارکی است، امیدوارم فراجای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی از عهده مسئولیت و ماموریت های خود برآید.

امام جمعه قم با بیان اینکه حجت را خداوند بر ما تمام کرده و حکومتی بر اساس ارزش‌های دینی برپا شده است گفت: احکام الهی را باید همگان اعم از مسئولان و مردم در راستای ارزش های اسلامی رعایت کنند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه هم حفظ ارزش ها و هم حفظ امنیت و آرامش در جامعه اسلامی به پلیس واگذار شده است، پلیس امروز پا را فراتر گذاشته و علاوه بر امنیت داخل ، امنیت مرزها را نیز برعهده دارد و دوشادوش پاسداران و ارتشی ها از مرزها محافظت می کند.

وی تاکید کرد: اگر ماموریت پلیس حفظ آرامش، امنیت و پاسداری از ارزش هاست باید از سوی همگان مورد حمایت قرار گیرد، پلیسی می تواند تأمین کننده امنیت بوده و در خیابان ها و مراکز حساس حضور داشته باشد که با روحیه، توان و اقتدار بالا باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه انتظامی کشور چشم بینای نظام اسلامی است تصریح کرد: تعامل مردم با پلیس باید چگونه باشد، آیا مردم تعامل و حمایت می‌کنند یا بی تفاوت بوده و رویارویی کرده که راهی خطرناک به وجود می آید چه نظام اسلامی و چه نظامی غیر از نظام اسلامی باشد، در هر حال باید از پلیس حمایت شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده اند تصریح کرد: با اقتداری که از رهبری(مدظله العالی) و نیروهای مسلح سراغ داریم امنیت کشور سرآمد است و اقتضا می‌کند مردم حامی نیروهای عزیز انتظامی باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه فراجا خود را خدمتگزار صادق مردم می‌داند، افزود: انتظار مردم از انتظامی کشور حفظ آرامش و امنیت و انتظار انتظامی از مردم حمایت، همدلی و همراهی است.

وی با بیان اینکه مردم ما دشمن شناس هستند به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: معظم له تمام مصادیق را بیان کرده و اتمام حجت کردند باید کسانی که تقویت کننده طراحی دشمن هستند از رفتار خود برگردند.

امام جمعه قم گفت: اغتشاش و غارت اموال و برادر کشی، دشمن شاد کردن است و اگر نارضایتی وجود دارد باید از طریق مراکزی که وجود دارد پیگیری و از مسیر قانونی به حق خود رسید.

پلیس در بحث امنیت جامعه عقب‌نشینی نمی‌کند

سردار «حسین اشتری» در نشست مشترک مدیران مدارس سطح عالی حوزه علمیه قم که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم برگزار شد، تصریح کرد: حدود هشت هزار نفر از همکاران در دوران دفاع مقدس و بیش از پنج هزار نفر نیز بعد از دوران دفاع مقدس در اجرای ماموریت‌ها که برای نظم و امنیت مردم بوده به شهادت رسیده‌اند که نشان دهنده مجموعه ولایی، متدین و انقلابی است.

فرمانده فراجا در ادامه با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش ها بوده و تدابیر امامین انقلاب را اجرا می کند، به حوادث اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: مردم آگاه و بصیر همزمان با رحلت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) به صورت خودجوش در قالب راهپیمایی حمایت خود را از مجموعه انتظامی اعلام کردند.

سردار اشتری با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر با بنگاه دروغ پراکنی سعی می کرد با اقدامات رسانه‌ای اوضاع کشور را ناآرام جلوه دهد، خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است ، در خصوص حوادث اخیر افرادی که تعمدا و سازمان دهی شده درصدد کشته سازی بودند شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه قضائی شدند.

فرمانده فراجا با اشاره بر اینکه دشمن مخالف ایران قوی و مستقل است، افزود: پلیس به هیچ عنوان در بحث امنیت جامعه عقب‌نشینی نمی‌کند، در موضوع جهاد تبیین نیز که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تأکید دارند، آحاد جامعه به خصوص مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه به آن نیاز دارند.

مردم محوری از راهبردهای اساسی فراجا

آیت الله سبحانی ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان خدوم انتظامی کشور که خالصانه در حال خدمت رسانی هستند، تاکید کرد: مسئولیت بزرگ تأمین امنیت بر دوش این مجموعه عظیم انتظامی است.

این مرجع معظم تقلید تصریح کرد: کارکنان مجموعه انتظامی کشور به طور شبانه روزی از مرز تا مرکز در حال تأمین و حفظ امنیت بوده تا مردم در آرامش و آسایش بتوانند زندگی کرده و به امورات خود بپردازند.

مردم قدردان زحمات پلیس هستند

حضرت آیت الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع معظم تقلید ضمن قدردانی از زحمات انتظامی کشور در تامین نظم و امنیت، اظهار داشت: مردم قدردان زحمات پلیس در ایجاد نظم و امنیت کشور هستند.

وی تاکید کرد: اقدامات و زحمات انتظامی کشور در ایجاد بستر امنیت، بایستی اطلاع رسانی شده تا افکار عمومی نسبت به زحمات پلیس آگاهی بیشتری پیدا کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این دیدارهای جداگانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در سال جاری به هفته فراجا اشاره و شعار امسال را پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس عنوان کرد و گفت: تمامی سعی ما در این سالها این بوده که خدمتگزار خوبی برای مردم و حافظ ارزش ها باشیم، مشکلات بوده اما آنها را طی کرده و بعد از این هم با اقتدار، تدبیر، عقلانیت و هوشمندی انجام خواهیم داد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به حوادث اخیر افزود: بر اساس وظیفه قانونی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در موضوع حجاب و عفاف وظیفه دارند، پس از وقوع این اتفاق و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست و از همان ابتدا ضمن پیگیری وضعیت سلامتی مرحومه امینی هرکاری که توانستیم در این راستا انجام دادیم و بعد فوت وی، به بازرسی کل فراجا دستور دادیم بدون هیچ ملاحظه‌ای موضوع را بررسی و گزارش کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس وظیفه ذاتی و قانونی دارد تا در قبال کسانی که قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند بایستد، افزود: با عنایت الهی پلیس توانست در برابر کسانی به مال مردم تعرض و اموال عمومی را غارت می کنند و قصد برهم زدن آرامش دارند مقابله کند .

ارشدترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه فراجا بسیار راهگشا، حکیمانه، پدرانه و دلسوزانه بود گفت: پلیس با آمادگی کامل اجازه نخواهد داد هیچ خدشه ای به امنیت وارد شود، بحمدالله نتایج بسیار خوبی نیز در این حوادث اخیر کسب شده که انصافا مجموعه انتظامی با عشق به مقام معظم رهبری، عنایت الهی و هوشیاری مردم به خوبی توانست از این مرحله عبور کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار