سرلشکر فیروزآبادی در دیدار دریاسالار جین گوا:

آمریکا دشمن مشترک ایران و چین است/ تروریسم محصول اسلام آمریکایی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و چین دشمن مشترک و بدجنسی چون ایالات متحده آمریکا را در مقابل خود دارند.
کد خبر: ۵۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 15October 2015

آمریکا دشمن مشترک ایران و چین است/ تروریسم محصول اسلام آمریکایی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست مشترک با دریاسالار سان جین گوا جانشین رئیس ستادکل ارتش جمهوری خلق چین ضمن خیرمقدم و خوشآمدگویی به میهمانان چینی گفت: اهمیت چین مربوط به امروز نیستٰ؛ زیرا کشور چین شش هزار سال قدمت فرهنگی دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در سفارش خود برای جستجوی علم فرمودند که "به دنبال علم بروید، حتی در چین".

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار خطاب به مقام ارشد نظامی کشور چین گفت: ما دشمن مشترک و بدجنسی چون ایالات متحده امریکا را در مقابل خود داریم.

سرلشکر آقایی فیروزآبادی یادآور شد: خانم کلینتون شب گذشته در سخنانی دو کشور ایران و چین را در ردیف دشمنان آمریکا یاد کرد.

وی تصریح کرد: امروز امریکا در زمینههای اعتبار و اقتصاد، و نیرو دچار ضعف شده، و از طرفی در اقدامات نظامی نیز شکست خورده است، لذا به همین دلیل به حیلههای شیطانی روی آورده است؛ که مهمترین نمونه آن راهاندازی جنگهای نیابتی و تروریسم است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفکرات اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی گفت: اسلام نیز همانند دیگر ادیان دارای دو جبهه متفاوت است؛ یکی جبهه اسلام ناب و دیگری اسلام قدرتمندان بی منطق؛ که ما از جبهه دوم بهعنوان اسلام آمریکایی یاد میکنیم، و تروریسم نیز محصول تفکر اسلام آمریکایی است.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی در این است که اسلام ناب از پیامبر به امر خدا به خاندان علی(ع) و 11 فرزندش وصیت و در واقع این اسلام توسط 12 امام تفسیر شده که این تفسیر مبتنی بر کتاب خدا، عقل و مشورت جمعی است.

وی در تبیین ابعاد اسلام ناب محمدی و حاکمیت دینی بیان کرد: اداره کشور اسلامی بر اساس این نوع اسلام، با یک رهبر اسلامشناس، مردمی، مدیر و مدبّر است، و همچنین در این نوع حکومت، قدرت متکی بر آرای مردمی است؛ اما اسلام آمریکایی فقط کتاب خدا را در نظر میگیرد، ولی با تفسیر، عقل و خرد جمعی کاری ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بهطور کلی در اسلام ناب محمدی رهبران دینی محدودی وجود دارند؛ زیرا برای رسیدن به این سطح باید مراحل مختلفی را طی کنند؛ اما در اسلام آمریکایی هر فردی که به مدرسه رفته است بدون بهرهگیری از عقل، منطق و خرد جمعی اظهار نظر میکند؛ همچنان که 50 نفر در عربستان بهطور همزمان در راستای منافع  داعش فتوا میدهند؛ این نوع رهبران دینی برای انسانها، فرهنگها و کشورها خطرآفرین هستند؛ چون از احساسات مذهبی جوانان سؤ استفاده میکنند.

سرلشکر آقایی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در طول سی و چند سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد تلاش کردیم تا مردم سایر کشورها را جذب اسلام ناب محمدی کنیم؛ که این افراد اهل منطق بوده و با منطق اسلام ناب با مسائل برخورد میکنند.

وی تأکید کرد: برخورد با تروریسم داعش، طالبان، جبهه النصره، و بوکوحرام فقط از راه نظامی میسر نیست؛ لذا باید با کار فرهنگی برای رساندن پیام اسلام واقعی که اسلام صلح، برادری، محبت، و صمیمیت است، در سطح بینالمللی تلاش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار