مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

والدین شهدا فداکاری شهیدان را روایت کنند

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» گفت: روایتگری خانواده شهدا و ایثارگران در جامعه امروز امری بسیار ضروری است.
کد خبر: ۵۵۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ - 22October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در راستای تکریم ایثارگران با رجبعلی دهنوی پدر شهیدان والامقام علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی و مهری کاظم‌زاده مادر شهید «حمید حکمت‌پور» دیدار کرد و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در این دیدارها اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت رسانه‌ای در جهت معرفی ایثار و فداکاری شهیدان و ایثارگران بهره برد.

وی افزود: نیاز جامعه امروز است که خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان خاطرات فداکاری خود را روایت کنند، به خصوص ایثارگرانی که مستقیم در جبهه‌ها حضور داشتند، اهداف و توطئه‌های منافقین را بازگو کنند.

وی تصریح کرد: اکثریت نسل نوجوان کشورما، آشنایی با انقلاب و دفاع مقدس ندارند، هر اداره‌ای مسئولیت خود را در آگاه سازی ایفا می‌کند، اما خانواده شهدا و ایثارگران نقش بسزایی در این امر دارند.

در این دیدار که محسن داورری فرماندار مشهد نیز حضور داشت، با اهدای لوح سپاس از خانواده شهدان دهنوی و حکمت‌پور تجلیل شد.

برادران علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی دهم اردیبهشت ۱۳۴۵، پنجم مهر ۱۳۳۸ و بیستم شهریور ۱۳۵۰، چشم به جهان گشودند و در نهم دی ۱۳۵۷ در دوران انقلاب در مشهد، سوم تیر ۱۳۶۲ در مهران و ۲۹ اسفند ۱۳۶۶ در ماووت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین «حمید حکمت‌پور» در پانزدهم اردیبهشت ۱۳۴۳ در مشهد چشم به جهان گشود و در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه غرب به مقام رفیع شهادت نائل آمد و بهشت رضا میزبان پیکر مطهر این شهید والامقام است.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

والدین شهدا فداکاری شهیدان را روایت کنند

والدین شهدا فداکاری شهیدان را روایت کنند

والدین شهدا فداکاری شهیدان را روایت کنند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار