اهالی نشر با آرمان‌های امام (ره) تجدید بیعت کردند؛

اسماعیلی: اهتمام ویژه رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات کتاب/ گسترش کتابخانه‌های عمومی رویکرد دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات کتاب خبر داد و تاکید کرد: گسترش کتابخانه‌های عمومی رویکرد دولت است.
کد خبر: ۵۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ - 12November 2022

اسماعیلی: اهتمام ویژه رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات کتاب/ گسترش کتابخانه‌های عمومی رویکرد دولت استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تجدید میثاق مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام راحل (ره) امروز (شنبه) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

علی رمضانی دبیر هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تعدادی از اهالی نشر در این مراسم حضور داشتند.

اسماعیلی: اهتمام ویژه رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات کتاب

در ابتدا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی را یک رخداد فرهنگی دانست و با تاکید براینکه شخص امام خمینی (ره) یک شخصت فرهنگی و نویسنده قهار بودند که آثار علمی تخصصی بسیاری به یادگار گذاشته‌اند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یک شخصیت فرهنگی و نویسنده توانا می‌باشند که از جوانی آثار برجسته‌ای را تالیف کرده‌اند لذا انقلاب ما فرهنگی است، چون رهبران آن از اهالی فکر و کتاب بوده‌اند.

وی به ابعاد فرهنگی شخصیت‌های انقلاب، شهید مطهری، بهشتی و باهنر پرداخت و تصریح کرد: تنها حامی دلسوز حوزه نشر و کتاب که دلسوزانه پای ترویج آن ایستاده‌اند و مطالبه از مسوولین و حمایت از نویسندگان را انجام می‌دهند شخص رهبر انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ حمایت از تولید داخلی کاغذ جهت ملی شدن صنعت نشر، حمایت از نویسندگان، کتابفروشی‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی را رویکرد این وزارتخانه دانست و افزود: راهی جز گسترش مطالعه کتاب پیش‌و روی ما نیست که درواین مسیر گسترش نهضت کتاب‌خوانی رشد مثبت داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه شاهد شکوفایی نسل جدیدی از نویسندگان متبحر انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز با شبکه بسیار خوبی از کتابخانه‌های عمومی با چهار هزار کتابخانه در روستاها، شهر‌ها و مراکز استانی هستیم که حمایت خواهند شد.

وی رویکرد دولت مبتنی بر گسترش کتابخانه‌های عمومی و حمایت از صنعت نشر و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد، افزود: شخص رئیس جمهور اهتمام ویژه به رفع مشکلات چرخه کتاب و کتابخوانی دارد.

رمضانی: هفته کتاب آغاز یک حرکت برای کتابخوانی

در ادامه، مهدی رمضانی هفته کتاب را تبریک گفت و یاد شهید طهرانی‌مقدم، شهدای مدافع حرم و امنیت را گرامی‌داشت و افزود: کمتر سالی وجود داشته است که برنامه‌های این هفته با حضور وزیر فرهنگ برگزار شود لذا حضور امروز وزیر محترم را نشان دهنده اهتمام ویژه ایشان به کتاب می‌دانیم.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های هفته کتاب امسال منسجم، هماهنگ، همراه و مبتنی بر شرایط شکل گرفته است، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای هفته کتاب امسال تدارک دیده شده است که امیدواریم این هفته آغاز و نقطه‌ی شروعی برای پرداختن به کتاب و کتابخوانی باشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: اگر فضای کشور به سمت ترغیب مسئله مطالعه برود، مشکلات ضعف دانش، آگاهی و کمبود‌ها و فاصله نسل‌ها را نخواهیم داشت که در این مسیر باید به کودکان بپردازیم و باید مسئله اصلی کشور را به موضوع تبدیل کنیم.

رمضانی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون کتاب پرداخت و افزود: بیشترین توجه و اهتمام نسبت به مسئله‌ی کتاب و کتابخوانی را شخص رهبری داشته‌اند که باید نسبت به این اهتمام توجه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار