یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

قیامِ «قائم» علیه جنگ ترکیبی دشمن

در عرصه مقابله با جنگ ترکیبی اخیر، نظام اسلامی توانست با مدیریت هوشمندانۀ صحنه، دشمنان خارجی و تجزیه‌طلبان را به فرو رفتن در لاک دفاعی وادار کند.
کد خبر: ۵۵۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲ - 13November 2022

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ خط خبری رسانه‌های معاند به‌ویژه رسانه سعودی اینترنشنال در حدود دو ماه گذشته در جهت تضعیف حاکمیت و امنیت ملی ایران و در راستای اهداف تجزیه‌طلبانه گروهک‌های معاند بوده است.

واگذاری تریبون این شبکه معاند به ده‌ها عنصر تجزیه‌طلب، نشان‌دهنده این است که گردانندگان و حامیان مالی و فکری شبکه یادشده در راستای سیاست‌های استکبار جهانی، نه‌فقط درپی براندازی نظام اسلامی در ایران بلکه به دنبال تجزیه کشورمان هستند. تلاش برای تجزیه ایران ریشه در منازعات تاریخی ایران با غرب دارد و ساخت فیلم‌های ضد ایرانی مانند فیلم ۳۰۰ (که روایتی مخدوش از دوران ایران باستان است) مؤید این مطلب است که دشمنان این سرزمین به‌خصوص غربی‌ها تمامی تلاش خود را معطوف به تجزیه ایران کرده‌اند و البته نظام «جمهوری اسلامی» را بزرگترین مانع در مسیر دستیابی به این هدف شوم خود می‌بینند؛ لذا به همین دلیل است که ضمن اعلام موضع آشکار در زمینه تجزیۀ ایران، به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

در بخشی از مصاحبه‌های صورت گرفته در رسانه ضد ایرانی، مجری با اشاره به اغتشاشات رخ داده در ایران، از عنصر تجزیه‌طلب می‌پرسد که «آیا چنین تظاهراتی به سرنگونی رژیم منجر خواهد شد» و او پاسخ می‌دهد «بله؛ زیرا بلوچ‌ها خود یک ملت هستند؛ همچنین کردها، ترکمن‌ها، آذری‌ها و عرب‌ها؛ اگر این‌ها به قومیت خود تعصب نشان دهند، آن وقت کشور تجزیه می‌شود؛ تجزیه به چند بخش، و نه اینکه فقط به دو بخش تقسیم شود. به نظرم این تنها راه حل ممکن است؛ شش ملت متفاوت از لحاظ زبان، قومیت و نژاد.
تظاهرات مسالمت‌آمیز حتی اگر یک میلیون سال هم طول بکشد به سرنگونی رژیم ایران منتهی نمی‌شود. در ایران هم باید همانند آنچه در لیبی روی داد، فروپاشی و تجزیه رخ دهد».

همچنین یکی دیگر از تجزیه‌طلبان که عضو گروهک تروریستی الاحوازیه است در این شبکه ضد ایرانی این‌گونه می‌گوید: «در کردستان و تمام مناطق، جوانان حاضر در صحنه هستند که سرنوشت و جغرافیای آنچه ایران نامیده می‌شود را تعیین کنند. اصلاً جایی (جغرافیایی) به اسم ایران وجود ندارد؛ ایرانی در کار نیست. اصلاً ملتی با نام ملت ایران وجود ندارد، بلکه ملت‌هایی در این پهنه جغرافیایی داریم؛ ملت‌هایی داریم تحت اشغال عنوان ایران.».

در واقع تمام همّ و غمّ این رسانه سعودی تلاش در جهت پیشبرد اهداف تجزیه‌طلبان و انتشار اخبار تفرقه‌افکنانه علیه ملت ایران بوده است.

اما در جهت مقابله با این‌گونه اقدامات خصمانه دشمنان، حجت‌الاسلام «خطیب» وزیر اطلاعات اخیراً در مصاحبه‌ای، با اشاره به نقش‌آفرینی انگلیس و همچنین شبکه سعودی موسوم به ایران اینترنشنال در اغتشاشات ایران اعلام کرد که انگلیس هزینه اقداماتش برای ناامن‌سازی ایران خواهد داد و شبکه اینترنشنال هم از سوی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل و مرتبطین با آن تحت تعقیب خواهند بود.

دستگیری «الهام افکاری» از عوامل اصلی شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال در ایران حین فرار از مرز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز که در هفته گذشته صورت گرفت، نخستین اقدام عملی نظام در جهت مقابله با رسانه‌های معاند بوده است.

از سوی دیگر، سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه نیز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام کرد «دشمنان می‌دانند که ما حتماً به اقدامات مداخله‌جویانه و شرارت‌افروز آن‌ها پاسخ خواهیم داد». وی همچنین هفته گذشته در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم تأکید کرد، «به دشمنان گفتیم آرامش‌تان را می‌گیریم؛ قطعا آرامش‌شان را خواهیم گرفت. اکنون چند شبانه‌روز است که آرامش ندارند و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند».

انتشار هدفمند اخبار پیشرفت‌های موشکی و فضایی ایران در هفته گذشته نیز حاوی هشداری سخت به دشمنان است که برای تداوم دشمنی با ملت ایران، ناچار به پذیرش هزینه‌های بسیار سنگینی خواهند بود.

موضع‌گیری مقتدرانه نظام اسلامی در مقابل مزدوران استکبار جهانی موجب شد که وزارت امور خارجه انگلیس با هراس از به خطر افتادن ابزار دروغ‌پراکنی‌اش علیه کشورمان، سفیر ایران در لندن را احضار و نسبت به این موضع‌گیری، اعتراض کند! وزیر امور خارجه انگلیس در این‌خصوص گفته که این اقدام در پی تهدیدات جدی علیه روزنامه‌نگارانی که در انگلیس زندگی می‌کنند، انجام شده است.

همچنین در روز‌های اخیر انتشار فایل صوتی مکالمه‌ای از «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی درخصوص اهداف تجزیه‌طلبانه شبکه سعودی اینترنشنال، با پاسخ تندی از سوی این شبکه همراه شده است. که این موضوع نیز نشان‌دهنده شکست اقدامات مزدوران رسانه‌ایِ دشمنان ایران است.

در همین زمینه، خبر جدیدی نیز منتشر شده که حاکی از پیام ۲ عضو تحریریه شبکه اینترنشنال به وزارت اطلاعات ایران مبنی بر همکاری و بازگشت به تهران است. در این خبر آمده است: «۲ عضو شبکه سعودی اینترنشنال در پیام‌های جداگانه که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار مساعدت وزارت اطلاعات ایران برای بازگشت به ایران شده‌اند.
همچنین یک منبع دیگر در اینترنشنال گفته است که با شکست پروژه ضدامنیتی علیه ایران، برخی از کارکنان این شبکه به دنبال راهی برای خروج از آن بوده و حتی برخی از آنها خواستار ادامه فعالیت در بی‌بی‌سی فارسی هستند.»

در عرصه مقابله با جنگ ترکیبی اِعمال شده از سوی دشمن، نظام اسلامی ضمن در پیش گرفتن صبر راهبردی به‌منظور روشن شدن حقیقت برای فریب‌خوردگان داخلی، توانست با بهره‌گیری از پشتوانه عظیم مردمی که در تجمعاتی مانند تجمع بزرگ امت رسول الله (ص) و راهپیمایی کم‌نظیر ۱۳ آبان مشاهده شد، عملکرد مقتدرانه‌ای در برخورد با لیدر‌ها و سرشاخه‌های اغتشاشات داشته باشد و ضمن به نمایش گذاشتن پیشرفت‌های خود در حوزه‌های مختلف اعم از فضایی و نظامی (پرتاب ماهواره‌بر قائم ۱۰۰، بهینه‌سازی سامانه پدافندی باور ۳۷۳ و انتشار خبر دستیابی کشورمان به موشک هایپرسونیک پیشرفته)، دشمنان خارجی و تجزیه‌طلبان را از وضعیت تهاجمی به فرو رفتن در لاک دفاعی وادار کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها