مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

وظیفه سنگین رسانه‌ها برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان

نریمانی در آئین رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های نشر شاهد گفت: رسانه‌ها نقش مهمی را برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان و معرفی آنان بر عهده دارند چراکه شهدا بهترین الگو هستند و نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند.
کد خبر: ۵۵۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 16November 2022

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲ کتاب نشر شاهد رونمایی کرد/ کتاب دو فرمانده شهید در خبرگزاری تسنیم رونمایی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین رونمایی از کتاب‌های «پیمان خون» نوشته «عباس کاظمی» بر اساس زندگینامه فرمانده شهید «محمدباقر آقایی» و «یک دریا افتادگی» نوشته «اکرم گلبان» زندگی‌نامه مستند شهید «عباس باغستانی» عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، نویسندگان دو کتاب و خانواده شهید آقایی در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

«رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های نشر شاهد، با سلام بر روح پاک آحاد شهیدان به ویژه شهیدان «محمدباقر آقایی» و «عباس باغستانی» اظهار داشت: اعتقاد ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که در محفلی که به نام شهید برگزار می‌شود خود شهید هم حضور دارد. از خدا می‌خواهیم توفیق خدمت‌گزاری به شهیدان را از ما سلب نکند.

وی با تأکید بر اینکه الگوسازی از شهدا در دستور کار نشر شاهد قرار دارد، گفت: وصیت‌نامه‌های به جا مانده از شهیدان سند واقعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشان‌ دهنده وسعت روح آنهاست. باید این وصیت‌نامه‌ها را با بهترین شکل به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی عرضه کنیم.

نریمانی با بیان اینکه هر چقدر برای شهدا و آرمان‌های والایشان کار کنیم کم است، ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی را برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان و معرفی آنان بر عهده دارند. شهدا بهترین الگو هستند و نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند. شهیدان در سخت‌ترین دوران، کار بزرگی کرده‌اند و حالا وظیفه ما است که ارزش‌های والایشان را به درستی انعکاس دهیم. کتاب، بستر مناسبی برای الگوسازی از شهدا است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا نماد فرهنگ و انسان متعالی هستند، یادآور شد: شهیدان برای ما هویت‌سازی کرده‌اند و فراموشی آن‌ها هدف دشمن است. با مرور زندگی شهیدان متوجه می‌شویم که آن‌ها از تعلقات دنیایی دل کنده بودند. در همین دوران که ما زندگی می‌کنیم هم شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، ایثارگری را به اوج رساندند. باید با استفاده از تولیدات فرهنگی و انتشار کتاب از فراموشی این ایثارگری‌ها جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمایت مادی و معنوی از فعالان فضای مجازی و خبرگزاری‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت است. ۹ میلیون سند فیزیکی و دیجیتالی از شهیدان جمع‌آوری شده و «سامانه اسناد افتخار» به زودی رونمایی خواهد شد. در «نشر شاهد» دو هزار کتاب منتشر شده که این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

همچنین در این مراسم برادر شهید «محمدباقر آقایی» به بیان خاطراتی از فعالیت‌های این شهید پرداخت و «عباس کاظمی» و «اکرم گلبان» نویسندگان این دو کتاب نیز به بیان نکاتی درباره نگارش کتاب‌ها پرداختند.

در این مراسم از کتاب‌های «پیمان خون» نوشته «عباس کاظمی» براساس زندگینامه فرمانده شهید «محمدباقر آقایی» و «یک دریا افتادگی» نوشته «اکرم گلبان» زندگی‌نامه مستند شهید «عباس باغستانی» رونمایی شد.

کتاب «یک دریا افتادگی» زندگینامه مستند شهید «عباس باغستانی» است که نویسندگی این اثر را همسرش «اکرم گلبان» برعهده دارد.

کتاب «پیمان خون» به زندگی فرمانده شهید «محمدباقر آقایی» بازمی‌گردد که عباس کاظمی آن را نوشته است. این فرمانده به عنوان معاون گروهان نصر پیشنهاد شد. از آن پس او با دستی که زیاد قادر به حرکت دادن آن نبود و پا‌هایی که می‌لنگیدند و مجروحیت‌های زیادی که در بندبند وجودش نقش بسته بود، مسئولیت معاون گروهان نصر را برعهده گرفت.

تجلیل از خانواده شهید آقایی و نویسندگان این دو کتاب پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار