کارشناس مسائل بین‌الملل:

اروپا راه خود را گم کرده است

زنگنه با تأکید بر این که اروپا راه و مسیر گفت‌وگو با کشور‌های مختلف از جمله ایران را گم کرده است، گفت: این گونه اقدامات دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران است.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 16November 2022

اروپا راه خود را گم کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «صباح زنگنه» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی در ارزیابی خود از اعمال تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس، اظهار داشت: این نوع اقدامات دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران است، پیش از این میان ایران و اروپا گفت‌وگوی روشنی تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی داشتیم که طرفین نسبت به رفتار‌های طرف مقابل هر چه انتقاد و ارزیابی دارند، بیان می‌کردند و در قالب همان گفت‌وگو‌ها جمع‌بندی می‌شد که هدفش پیشبرد روابط بود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اروپا تحت تاثیر صهیونیست و آمریکا و فشار‌های گوناگونی که در قاره اروپا اتفاق افتاده قرار دارد و این مسائل اروپا را دچار نوعی گم کردن راه و مسیر گفتگو با کشور‌های مختلف از جمله با جمهوری اسلامی ایران کرده است.  

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که این نوع رویه و رفتار هیچ گونه کمکی به حل مسائل، اصلا ح و بهبود روابط نمی‌کند، گفت: در چنین فضایی که منفی است و برداشت‌های بدبینانه وجود دارد، همگی بر مجموع روابط با کشور‌ها تاثیرگذار است و یکی از این روابط نیز مربوط به گفتگو‌ها و مذاکرات احیای برجام است.

زنگنه درباره مواضع طرفین نسبت به این اقدامات نیز ابراز کرد: این مساله کار سخت و پیچیده‌ای است و باید بازنگری به شیوه‌های رفتاری اروپایی‌ها به عمل آید و همین طور شیوه‌های رفتاری خودمان نسبت به مسائل داخلی و بیرونی، در این زمینه نیز قطعا معادلات اقتصادی و به خصوص معادلات انرژی بی تاثیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گوش اروپایی‌ها مانند آمریکایی‌ها از سخنان منفی ائتلاف عبری-عربی پُر می‌شود، اخیرا نیز شاهد بودیم در خود آمریکا نسبت به دخالت‌های برخی افراد و یا کشور‌ها در ایجاد لابی‌های خاصی در آمریکا اطلاعاتی را منتشر کردند، لذا کم توجهی به لابی داخل کشور آمریکا و حتی لابی‌های مراکز مطالعاتی و رسانه‌ای اروپا منجر به چنین نتایجی در اعمال تحریم‌ها شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار