سرهنگ محبی در نشست خبری تشریح کرد

برنامه‌های گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل؛ از مانور تست انفجار روی سازه‌های امن تا تخلیه اضطراری مترو

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش‌های گوناگون پدافند غیرعامل در سراسر کشور طی هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: دستورالعمل برنامه‌های این هفته پس از تأیید از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به همه سازمان‌های کشوری و لشکری ابلاغ شده است.
کد خبر: ۵۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ - 21October 2015

برنامه‌های گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل؛ از مانور تست انفجار روی سازه‌های امن تا تخلیه اضطراری مترو

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ محسن محبی،  سخنگو و معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشستی خبری که صبح امروز بهمنظور تشریح برنامههای هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: امسال بر اساس مفاد اساسنامه که سازمان پدافند غیر عامل را سازمانی کشوری و لشکری تعریف کرده است، با رویکردهای جدید از چهارم تا دهم آبان ماه ویژهبرنامههای گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل را اجرا خواهیم کرد.

وی شعار این هفته را «پدافند غیرعامل، مصونسازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» عنوان کرد و افزود: دستورالعمل هفته پدافند غیرعامل با امضای سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همه سازمانهای کشوری و لشکری ابلاغ شده است.

سرهنگ محبی گفتمانسازی و فرهنگسازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه، و معرفی ضرورتها و کارکردهای پدافند غیرعامل برای مردم را از جمله اهداف برنامههای هفته پدافند غیرعامل برشمرد.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از ساخت یک سریال 13 قسمتی در حوزه پدافند زیستی توسط این سازمان خبر داد و گفت: 10 عنوان تیزر و کلیپ با موضوع کاری پدافند غیرعامل تهیه و تدوین و به رسانه ملی ارسال شده تا در هفته پدافند غیرعامل از شبکههای مختلف سیما پخش شود.

وی ادامه داد: در این هفته بهمنظور معرفی پدافند غیرعامل گفتوگوهای زنده تلویزیونی توسط رئیس سازمان پدافند غیر عامل و کارشناسان این سازمان در شبکههای مختلف پخش خواهد شد؛ که بر این اساس 60 کارشناس در شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی حضور خواهند یافت.

سرهنگ محبی برنامههای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل را در سه سطح ملی، دستگاهی و استانی عنوان و تصریح کرد: برنامههای سطح ملی در دو بخش ستادی و قرارگاهی اجرا میشوند.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: همچنین برای گرامیداشت این هفته ضمن اطلاع رسانی و تبلیغ دستاوردهای پدافند غیر عامل، شعارهایی در این زمینه روی فیش حقوقی کارکنان دستگاههای کشوری و لشکری درج خواهد شد.

وی از اجرای رزمایشهای سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، اقتصادی، مردمی و کالبدی در همه استانها در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: برگزاری صبحگاه دانشآموزی با مشارکت 700 مدرسه در سراسر کشور، اجرای مسابقات در تمام استانها و برپایی همایش، جشنواره و نمایشگاه کتاب از دیگر برنامههای این هفته است.

سرهنگ محبی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل به تشریح برنامههای سازمان پدافند غیرعامل در این هفته پرداخت و گفت: روز دوشنبه چهارم آبان ماه همایش دانشآموختگان پدافند و جشنواره سلمان فارسی در دانشگاه امام حسین(ع)، و روز سهشنبه نیز همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه مالک اشتر برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل در روز ششم آبان خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور یکی از رؤسای قوا و مقامات ارشد کشوری و لشکری در سالن همایشهای صدا وسیما برگزار میشود.

وی با بیان اینکه روز ششم آبان رزمایش پدافند پرتوی نیز توسط قرارگاه پرتوی در تهران اجرا خواهد شد، عنوان کرد: همچنین روز نهم آبان افتتاح رسمی مرکز مطالعات پدافند غیرعامل به همراه رونمایی کتاب، اجرای همایش مهندسین مشاور پدافند غیرعامل، و نشست تخصصی مدیران پدافند غیرعامل را خواهیم داشت.

سرهنگ محبی ادامه داد: همچنین در این روز رزمایش ملی تست مولدهای اضطراری برگزار میشود؛ که طی آن برق برخی وزارتخانهها قطع خواهد شد. ضمن اینکه مانور تست انفجار روی سازههای امن، و همچنین تخلیه اضطراری متروهای تهران و مشهد از برنامههای این روز خواهد بود.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: در دهم آبان همایش پدافند سایبری از سوی قرارگاه سایبری در سالن شهید طهرانیمقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار و در حاشیه این همایش، مرکز فرماندهی و کنترل شهید زینالدین افتتاح خواهد شد.    

وی افزود: عصر این روز نیز یک رزمایش سایبری در محل صداوسیما و یک رزمایش ملی سایبری در وزارت ارتباطات انجام خواهد شد.

سرهنگ محبی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ادغام سازمان پدافند غیر عامل با سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساختار این دو سازمان با یکدیگر متفاوت است؛ زیرا سازمان مدیریت بحران یک سازمان کشوری، و سازمان پدافند غیر عامل سازمانی کشوری و لشکری است.

سخنگوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان در خصوص رویکردهای سازمان پدافند غیر عامل در مواجهه با تهدیدات سایبری نیز گفت: تهدیدات این عرصه توسط سازمان رصد و پایش شده و نرمافزارهای مناسب برای مقابله با آنها تولید میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها