هماهنگی آلمان و آمریکا در تداوم حمایت از آشوبگران در ایران

آلمان از هماهنگی با آمریکا در تداوم حمایت از آشوبگران و تلاش در تصویب قطعنامه ضد ایرانی در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ - 21November 2022

هماهنگی آلمان و آمریکا در تداوم حمایت از آشوبگران در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آلمان در تداوم حمایت از آشوبگران در ایران روز دوشنبه از هماهنگی با آمریکا در تغییر تمرکز از مذاکرات برجام بر حوادث داخل ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که آلمان در حال فشار برای تصویب قطعنامه حقوق بشر در مورد ایران در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در اواخر این هفته است.

آلمان از آمریکا خواسته تا با تغییر تمرکز از توافق هسته‌ای بر تحولات داخلی ایران تمرکز کند.

«کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: «می‌خواهیم قطعنامه‌ای در محکومیت ایران تصویب کنیم که این رویه را محکوم می‌کند. معتقدیم که یک ماموریت تحقیق مستقل باید در ایران مأمور شود.»

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشور‌های غربی در قبال اغتشاشات و حوادث تروریستی اخیر در ایران انتقاد کرد و گفت، برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران همواره از تعامل با اروپا استقبال می‌کند، یادآور شد: «سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس از سال ۲۰۱۵ قادر نبودند توافق هسته‌ای که یک تعهد بین‌المللی بود را پس از اعمال تحریم‌ها از سوی دولت ترامپ عملیاتی کنند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها