گردهمایی دختران انقلاب ۱۰ آذر در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب گفت: گردهمایی دختران انقلاب ۱۰ آذر ساعت ۱۵ با حضور خانواده شهدا در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 22November 2022

گردهمایی دختران انقلاب ۱۰ آذر در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بهاره جنگروی» امروز سه شنبه در نشست خبری دختران انقلاب که با حضور برخی از خانواده شهدای امنیت برگزار شد، اظهار داشت: دختران در گردهمایی دختران انقلاب تلالو خود را نشان می‌دهند و در این همایش از دخترانی که به تازگی تصمیم گرفته اند محجبه شوند و می‌خواهند مادر شهدا چادر بر سر آن‌ها کنند، دعوت و مادران شهدا چادر بر سر آن‌ها می‌اندازند.

وی ادامه داد: حجاب هویت ملی زن ایرانی است. دشمنان می‌خواستند با کشیدن چادر و بی بندباری به براندازی انقلاب برسند، اما در محاسبات خود دچار اشتباه شدند و دختران، بیشتر به حجاب و عفاف رو آوردند. در گردهمایی دختران انقلاب از خانواده شهدا که در تجمعات به آن‌ها جسارت شد، دلجویی می‌شود.

جنگروی با بیان اینکه دولت قبل در هیچ زمینه‌ای نتوانست به مردم خدمت کند، در زمینه فرهنگی با ولنگاری و در زمینه اقتصادی با بحران روبرو بود، اما در دولت حجت الاسلام رئیسی علاوه بر اصلاحات اقتصادی که صورت گرفت، در زمینه فرهنگی کار‌های فراوانی انجام شد که اجرای سرود سلام فرمانده که از طریق آن در دنیا انقلابی به پا شد و راهپیمایی جا ماندگان اربعین حسینی از جمله این اقدامات است. دشمن با مشاهده حضور باشکوه مردم درصحنه نتوانست تاب بیاورد و جنگ ترکیبی راه انداخت. برخی همچون محمدرضا جلالی‌پور با راه انداختن پویشی که از خارج هدایت می‌شد، به دنبال مخالفت مردم با گشت ارشاد بودند تا از این طریق کشیدن چادر از سر زنان و عمامه از سر روحانیون انقلاب را برانگیزند، اما مردم باغیرت دینی، مقابل این اهانت‌ها ایستادند.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب گفت: در مورد آرمان و سلمان شهدای مدافع امنیت که برای دفاع از ناموس جان خود را فدا کردند، با مردم صحبت کردیم. دختران کم حجاب هم دلشان برای این شهدا می‌تپد و برای آن‌ها گریه می‌کردند. ما شهدایی داریم که برای نسل جدید الگو هستند. اگر چه ما نتوانستیم مدافع حرم و امنیت شویم، اما با امر به معروف و نهی از منکر عیب‌های خود را برطرف می‌کنیم تا دین خود را به شهدا ادا کنیم.

مادر شهید سلمان امیراحمدی در این مراسم گفت: در مراسم تشییع فرزندم در امامزاده حسن با صدای بلند به پسرم گفتم فکر نمی‌کردم روزی برای شما نماز بخوانم. خانمی که در کنارم ایستاده بود بیان کرد، پسر شما شیرمرد بود. زمانی که چند نفر می‌خواستند از سر من چادر بکشند، او اجازه نداد.

مادر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان اینکه به جز افراد معدود که ممکن است گول خورده باشند، سایر شرکت کنندگان در تجمعات از سوی دشمن بودند، بیان کرد: آیا این آزادی است که به زور چادر از سر زن مسلمان می‌کشند و جا پای رضا شاه می‌گذارند؟

صدیقه سالاریان افزود: چادر، حجاب برتر است، اما بانوانی هستند که چادر سر نمی‌کنند، ولی حجاب آن‌ها کامل است. ما به کسی جسارت نمی‌کنیم، همه دختران ایران را دوست دارم، ولی دلم نمی‌خواهد آن‌ها گول بخورند و نباید از این طریق امنیت از بین برود و روی خون شهدا پا بگذارند.  

پدر یکی از شهدای دفاع از حرم نیز با بیان اینکه پسرم مرتضی در سال ۱۳۹۴در سوریه به شهادت رسید و امیدوارم خدا ما را بیدار کند، گفت: ما عشق شهادتیم و بر این باور داریم که سر منشاء اتفاقات اخیر آمریکاست. عده‌ای ناآگاهانه گول دشمن را خوردند.

رجب علی کریمی افزود: تعجب می‌کنم از مردمی که خودروی خود را از ترس اینکه بر روی آن خش بیافتد، بر روی آن چادر می‌کشند، اما به فکر چادر و حجاب ناموس خود نیستند. اگر آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان کوتاهی کند، باید در دنیای دیگر پاسخگوی شهدا باشد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که رهبر و این ملت هستند، دشمنان نمی‌توانند کاری کنند. ما از افرادی که در اتفاقات اخیر احساساتی برخورد کردند، دعوت می‌کنیم به جمع ما بپیوندند تا در هر ۲ دنیا رستگار شوند. در گردهمایی دختران انقلاب همه دختران و زنان شرکت کنند تا مشتی بر دهن یاوه گویان باشد.

علی جنگروی پدر یکی دیگر از شهدا گفت: از دامن زن مرد به معراج می‌رسد، زنان می‌توانند در تربیت فرزند تاثیر بسیاری داشته باشند؛ همانند مادران شهدا که پیرو مکتب حضرت زینب و زهرا (س) بودند و توانستند فرزندان شایسته‌ای را پرورش دهند. خانواده بسیاری از شهدا از تمکن مالی برخوردار نبودند، اما به خوبی فرزندان خود را تربیت کردند. دشمن به این موضوع پی برده و به دنبال از بین بردن بنیان خانواده‌هاست.

وی افزود: بسیاری از علما در مورد حجاب و عفاف به اجماع رسیدند. چرا که این موضوع برای خانواده‌ها مفید است و باعث دوام خانواده می‌شود. امروزه حجاب از واجبات است نه صرفا چادر بلکه حجاب مناسب؛ چرا که از این طریق نظام و انقلاب ضربه می‌خورد و از دختران تقاضا دارم با تمام قوا در گردهمایی دختران انقلاب شرکت کنند.

برادر شهید اصغر وصالی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نیز بیان کرد: حجاب مسئله دو قطبی نیست بلکه حرف قرآن است و یک جنگ ترکیبی است که تمامی ندارد. به عنوان یک زندانی سیاسی می‌گویم امام خمینی (ره) از لحاظ فرهنگی پیروز شد و هدف دشمن مردم است. ما باید کار فرهنگی انجام دهیم و روحانیون فرزندان را به مساجد جذب کنند. در شرایط فعلی گرانی هست، ولی باید بپذیریم، اما رئیس جمهور در حال تلاش است.

پدر شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرم گفت: درخت انقلاب باید با خون شهدا آبیاری شود تا خشک نشود. حجاب مربوط به امروز نیست و در طرح‌های کنده کاری شده هزاران سال پیش بر روی سنگ‌ها مشخص است؛ لذا از گذشته‌های دور حجاب وجود داشته است.

در این مراسم دو فیلم کوتاه در خصوص شهدای امنیت و امر به معروف و نهی از منکر پخش شد.  در یکی از این فیلم‌ها مادر آرمان علی وردی گفت: وقتی آرمان شنید چادر از سر دختران کشیدند و به آن‌ها هتک حرمت شده، یک لحظه آرام و قرار نداشت و می‌گفت باید کاری انجام دهم و یکی از هدف‌های او دفاع از ناموس بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار