فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع):

بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان برگزار می‌شود

سردار سرتیپ غلامی گفت: مسابقات بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان (سیزم) از یکم تا هفتم آذر به میزبانی سپاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 22November 2022

بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان (سیزم) اظهار داشت: ورزش در نیرو‌های مسلح جایگاه ویژه‌ای دارد و در همین رابطه مسابقات سیزم، فرصتی برای انتقال پیام و مفاهیم انقلاب به سایر کشور‌هاست.

سردار غلامی ادامه داد: بر همین اساس، تاکنون ایران در ۴۰۰ رویداد ورزشی سیزم شرکت کرده است که مسابقات بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نیرو‌های مسلح جهان از یکم تا هفتم آذر به میزبانی سپاه در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ایران در سه دوره مسابقه دیگر هم در رشته تکواندو میزبان بوده است، افزود: برای این دوره از رقابت‌ها ۱۰ کشور قزاقستان، پاکستان، کامرون، روسیه، نپال، اسلوونی، اسپانیا، عمان، برزیل و ایران در دو بخش خانم‌ها و آقایان حضور دارند که ایران در هشت وزن از فردا و بعد از برگزاری مراسم که افتتاحیه ساعت ۱۰‌صبح خواهد بود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: تجهیزاتی که مسابقات با آن‌ها داوری می‌شود، همگی بومی است؛ در حالی که در رقابت‌های قبلی وارداتی بود و این موضوع مهمی است که هیأت رئیسه سیزم آن را پذیرفته است و تمام داوران در بخش آقایان نیز از جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سردار غلامی گفت: از دو شب پیش که نمایندگان سیزم وارد تهران شدند، تحلیل و تفسیر‌های متفاوتی با آنچه از قبل درباره ایران به آن‌ها گفته شده بود، بیان کردند؛ همچنین قرار است دو روز برنامه فرهنگی برای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را مشاهده کنند.

دبیر اجرایی بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان اضافه کرد: عمده شرکت‌کنندگان در مسابقات نیرو‌های رسمی هستند، اما از سربازان هم بعضاً استفاده می‌کنیم و در این زمینه، هم برای نظامیان رسمی و هم سربازان گردش‌ کاری شده و تصویب شده است.

سرهنگ پاسدار «باقری» معاون تربیت بدنی سپاه هم در این نشست عنوان کرد: ورزش از مؤلفه‌های اصلی حوزه رزم است؛ از این روی در سه حوزه، برنامه‌های ورزشی به‌منظور افزایش آمادگی‌ جسمانی جهت انجام مأموریت‌های محوله را پیش‌بینی و اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار