مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ‌قزوین:

هفته کتابخوانی فرصت مناسبی برای نشر کتب دفاع مقدس به نوجوانان است

سرهنگ پاسدار امیری‌مقدم گفت: هفته کتابخوانی فرصت مهم و مناسبی برای نشر کتب دفاع مقدس و انتقال آن به جوانان و نوجوانان است.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 22November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین به همراه «نقی ساهکالی مرادی» مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، «محمد‌حسین فائزی» مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌امروز (سه‌شنبه) به مناسبت هفته بسیج و کتاب و کتابخوانی در دبیرستان دخترانه فرزانگان قزوین حضور یافتند.

در این مراسم سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین اظهار داشت: امنیت، آرامش و سربلندی ملت ایران مرهون دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای انتقال از خودگذشتگی نسل‌های گذشته و خون‌هایی که برای انقلاب اسلامی ریخته شده، ثبت و ضبط آن هاست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: در بحث انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی و هنری تکیه کرد که یکی از ابزارهای ماندگار کتاب است.

‌امیری مقدم گفت: هفته کتابخوانی فرصت مهم و مناسبی برای نشر کتب دفاع مقدس و انتقال آن به جوانان و نوجوانان است.

این مسئول ‌تصریح کرد: هفته بسیج فرصتی است تا یادگاران هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ بسیجی را به نسل جوان کشور منتقل کنند.

وی با بیان اینکه بسیج با خدمات خود بارها اثبات کرده که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار می‌کند، افزود: نباید فراموش کرد که این درخت تنومند بسیج توسط امام راحل بنیانگذاری شد و امروز به‌جایی رسید که نه‌تنها در مقابله با هجمه‌های شوم دشمنان نقش آفرین بوده بلکه در کمک به مردم نیز پیشگام است.

‌امیری مقدم ‌خاطر‌نشان کرد: دلیل نقش بسیج در موفقیت‌های نظام، دشمن از تفکر حاکم در این نهاد مردمی هراس دارد و این چهار دهه عمر پا برکت انقلاب بسیج باعث پیشرفت و موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف شده است.

در ادامه این مراسم از همسر بزرگوار شهید «رضا حسن‌پور» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها