معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان مطرح کرد؛

جشنواره‌های دفاع مقدس فرصتی برای کشف استعدادهای هنری است

«مرادی» با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری دفاع مقدس، کمک شایانی به شناسایی استعدادهای هنری می‌کند گفت: جوانان هنرمند باید بیش از پیش با معارف و دستاوردهای دفاع مقدس آشنا باشند و برای نشر ارزش‌های آن دوران طلایی گام‌های موثری بردارند.
کد خبر: ۵۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ - 23November 2022

برگزاری جشنواره‌های هنری دفاع مقدس، کمک شایانی به شناسایی استعدادهای هنری می‌کند

«محسن مرادی»، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: برای انتقال تجربیات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید از زبان  هنر و ادبیات استفاده کرد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار گرفته‌ایم و دشمنان تحمل دیدن پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران را ندارند و با تمام توان به‌ویژه فضای مجازی و رسانه ای خود برای مقابله و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

مرادی با اشاره به اینکه تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی رمز ماندگاری در برابر جبهه کفر است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن آثار هنری و ادبی فراوانی در حوزه ایثار و شهادت تولید شده است که با بررسی سیر تحول این آثار  شاهد رشد کمی و کیفی  آنها هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری دفاع مقدس، کمک شایانی به شناسایی استعدادهای هنری می‌کند گفت: جوانان هنرمند بایستی بیش از پیش با معارف و دستاوردهای دفاع مقدس آشنا باشند و برای نشر ارزش‌های آن دوران طلایی گام‌های موثری بردارند.

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره فانوس در لرستان همزمان با سراسر کشور، تصریح کرد: استقبال هنرمندان لرستانی از این دوره جشنواره کم نظیر بود.

مرادی گریزی به اسامی برگزیدگان ششمین دوره جشنواره فانوس در لرستان زد و عنوان کرد: در بخش هنرهای نمایشی، «پژمان شاهوردی»، «پژمان باقری پور»، «حجت الله خادم فر»، «امیر محمد حسنوند»، «ایوب ماسوری»، «آرش رضایی»، «ناهید گودرزی» و «شهریار بختیار زاده» عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  ادامه داد: «سید حسن موسوی»، «عزیز بابا نژاد»، «علی ابدالی»، «طهمورث آشناگر» و «داوود رحیمی» برگزیده‌های بخش هنرهای تجسمی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نقاشی دیجیتال، «علی سیفی»، در بخش تلویزیونی و سینمایی «احمد احمد پور»، «نسیم عینی» و «مهدی سلیمی» موفق شدند عناوین برتر را به خود اختصاص دهند.

مرادی با بیان اینکه در بخش موسیقی با کلام «رامین صادقی» حائز رتبه برتر شد گفت: «طاهر مرادی»، «مسعود پور حمزه»، «امین رسولی» و «امیر حسین ویس کرمی» عناوین برتر بخش سرود را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار