جلسه مشترک روسای کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد

جلسه مشترک مدیران و روسای کمیسیون‌های دبیرخانه مجمع به ریاست محمدباقر ذوالقدر برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ - 23November 2022

جلسه مشترک روسای کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه مشترک مدیران و روسای کمیسیون‌های دبیرخانه مجمع به ریاست «محمدباقر ذوالقدر» برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از موضوعات و مباحث شورای مجمع، هیئت عالی نظارت و کمیسیون‌های اصلی مجمع ارائه شد و دبیر مجمع با اشاره به جلسات و بررسی‌هایی که در کمیسیون خاص مجمع و کمسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون سیاسی، امنیتی و دفاعی دبیرخانه در خصوص مسائل جاری کشور انجام شده است، از تلاش این مجموعه‌ها در انجام بررسی‌های دقیق منقح و کارشناسی قدردانی کرد.

ذوالقدر با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین اجزا و ارکان دبیرخانه و کمیسیون‌ها با یکدیگر و نیز همکاری کمیسیون‌ها با هیئت عالی نظارت، رابطه ساختاری و هماهنگی بین کمیسیون‌ها و پژوهشکده تحقیقات راهبردی، تاکید کرد: داشتن سازوکار هماهنگی و ارتباطات سازمان یافته بین این اجزا با در نظر گرفتن هم پیوندی و ارتباط موضوعات در دستور کار آنها، بررسی‌ها را دقیق‌تر و جامع‌تر و منسجم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: به عنوان مثال در تدوین یا بازنگری سیاست‌های کلی و در نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی یا حل موضوعات اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان، مشارکت چند کمیسیون و پژوهشکده در یک عنوان را طلب می‌کند.

در ادامه برخی از شرکت کنندگان دیدگاه‌های خود را درخصوص فرایند تولید و بازنگری سیاست و چگونگی هماهنگی ساختاری و هم افزایی بیشتر بین کمیسیون‌ها و پژوهشکده تحقیقات راهبردی، شورای صحن و هیئت عالی نظارت بیان کردند که توسط دبیر مجمع مورد جمع بندی قرار گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار