برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در زاهدان

به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدای دانش‌آموز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 23November 2022

یادواره شهدای دانش‌آموز در موزه دفاع مقدس زاهدان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدای دانش‌آموز امروز (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زاهدان با حضور مسئولین برگزار شد.

«امین خاکسفیدی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در این مراسم اظهار داشت: بسیجیان با خردمندی و با اندیشه درست در تمام عرصه‌ها می‌توانند حضور پیدا کنند و اثر بخش و نجات بخش باشند. کسب علم در کنار خودسازی، تکلیف مهم یک فرد بسیجی است.

این مسئول ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را برای دور کردن ذهن ما از اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی می‌کند. باید به عنوان یک فرد بسیجی، سطح آگاهی خود را بالا ببریم تا به بصیرت برسیم. هنگامی که به بصیرت رسیدیم به جهاد تبیین هم دست خواهیم یافت.

همچنین «ابوذر مهدی نخعی» فرماندار زاهدان در این مراسم اظهار داشت: ساختن آینده ایران اسلامی و درخشیدن نام کشور بر فراز قله ها مسئولیت و کار نسل جدید است. برای ساختن کشور نیاز به اسطوره سازی داریم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و در مجموع ۲۲۰ هزار شهید در آن دوران تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم. همچنین ۱۷ هزار شهید ترور بعد از انقلاب نیز داشته‌ایم. شهدایی که برای استقلال کشور جان خود را فدا کرده اند.

نخعی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی، دشمن میخواست تا ایران و ایرانی سربلند نباشد و استقلال نداشته باشد اما ملت ایران به خصوص جوانان نگذاشتند تا به اهداف شوم خود برسند.

فرماندار زاهدان متذکر شد: بزرگ ترین رمز موفقیت ایران در پیروزی و حفظ انقلاب، تاسی به فرهنگ بسیجی است. عقلانی ترین مکتب فکری دنیا، فرهنگ بسیجی است و تنها مکتبی است که بر اساس عقلانیت الهی تعریف می‌شود. امروزه رد پای بسیج در همه‌ی عرصه ها و حوزه‌های مختلف دیده میشود.

در پایان از همسر شهید «علیرضا عسکری» تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار