رییس شورای شهر تهران:

شوراها و شهرداران در جامعه امیدآفرینی کنند

چمران با بیان اینکه شورا‌ها و شهرداران می‌توانند امید را در دل مردم بوجود آورند، گفت: با امید آفریدن در دل مردم و یکدلی می‌توان شهر‌ها را به خوبی اداره کرد.
کد خبر: ۵۵۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 24November 2022

شوراها و شهرداران در جامعه امیدآفرینی کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رییس شورای شهر تهران پیش از ظهر پنجشنبه در چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهر‌ها و رؤسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها که در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این نشست مشترک برخاسته از موضوعات و مسائل مشترک بین شورا‌ها و شهرداران بوده و بسیار ضروری است که مسائل و مشترکات را با یکدیگر بررسی و برای آن‌ها چاره اندیشی کنیم و به مرحله عمل برسانیم.

چمران با بیان اینکه امید و امیدآفرینی یکی از مسائل مهم شورا‌ها و شهرداری هاست، افزود: شورا‌ها نمایندگان مردم برای اداره شهری است که در آنجا زندگی می‌کنند همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند بهترین کسانی که می‌دانند یک شهر را اداره کنند مردم همان منطقه هستند که در آنجا زندگی می‌کنند و مسائل را می‌شناسند. از این رو شورا‌ها بوجود آمدند تا یک شهر را اداره و شهردار انتخاب کنند و مسائل را حل کنند که این یک نعمت بزرگ برای کشور است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شورا‌ها در طول این سالیان از مشکلات بر آمدند و با مشکلات قانونی و مسائلی که در قانون هنوز هم مبهم است و هنوز به اجرا گذاشته نشده با تمام این شرایط به بهترین وجه شهر‌ها را اداره کردند و موفق‌تر از زمانی بودند که شورا‌ها هنوز پا به عرصه وجود نگذاشته بودند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز اصفهان، تهران و شیراز و اهواز را با زمان‌های قبل باید مقایسه کنیم، تصریح کرد: این‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کنند به ویژه در این ایام که امید و امید آفرینی موج می‌زند و در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مردم اصفهان نیز موضوع امید به عنوان مسئله مهم مطرح شد؛ از این رو امید را شورا‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند در دل مردم بوجود آورند.

این مقام مسئول به موضوع مسکن ملی اشاره کرد و گفت: برخی می‌گفتند این کار عملی نیست مگر اینکه شهرداری‌ها به میدان بیایند؛ درست است که وظیفه اصلی آن‌ها نیست، اما وظیفه عمومی آن‌ها است، زیرا شورا‌ها براساس قانون اساسی مسئول اند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز داشت: زمانی که با شورای نگهبان در مورد قانون شورا‌ها رایزنی می‌کردیم آیت الله جنتی و مرحوم مدرسی تاکید داشتند که باید وظیفه را در قانون اساسی و نظارت را بر همه موارد اجرا کنید و در سایر موارد هم به اجرا بگذارید.

چمران ادامه داد: با اداره شهر را به عهده مردم شهر گذاشتن و امید آفریدن در دل مردم است که می‌توانیم و می‌توانید شهر را به خوبی اداره کنید.

وی اضافه کرد: همه شورا‌ها و شهرداران باید بهم‌پیوستگی داشته باشند، زیرا نبود پیوستگی سبب شده در مجلس گاهی مسائلی طرح و تصویب شود که مسائل شهری در آن کمتر دیده شود در حالی که با یک همبستگی آنچه که به تأیید و تصویب می‌رسد می‌توان به خوبی حل کرد. این‌ها قابل حل است.

چمران با بیان اینکه تاکنون معضلات و مشکلات و مسائل پیچیده بسیاری را حل کردیم و در بسیاری از مسائل بین سه کشور تا ۱۵ کشور اول روی زمین بودیم، تصریح کرد: امید است با هم، با اتحاد و یکدلی و امیدآفرینی همه مسائل شهری همه را حل و فصل کنیم که رضایت خداوندی و مردمی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار