زاکانی:

بزرگترین جنگ و تهاجم به ایران در حال بروز و ظهور است

شهردار تهران گفت: بی تردید در این ایام بزرگترین جنگ و تهاجم به کشور عزیز ایران در حال ظهور و بروز است، جنگ ترکیبی و تهاجمی بزرگ که همه داشته‌های ما را هدف گذاری کرده است.
کد خبر: ۵۵۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 24November 2022

بزرگترین جنگ و تهاجم به ایران در حال بروز و ظهور استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران پیش از ظهر پنجشنبه در چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهر‌ها و رؤسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها، با بیان اینکه در نشست امروز انتظار می‌رود موضوعات بسیار مهمی در دستور کار قرارگیرد، اظهار داشت: بی تردید در این ایام بزرگترین جنگ و تهاجم به کشور عزیز ایران در حال ظهور و بروز است، جنگ ترکیبی و تهاجمی بزرگ که همه داشته‌های ما را هدف گذاری کرده است.

زاکانی ادامه داد: از اسلام عزیز، ایران بزرگ و از اقوام گرامی ایران و مذاهب ایران عزیز از همه ظرفیت‌ها بهره می‌گیرند تا بتوانند ایران قوی و پیشرفته و الگو را نه تنها از مقصد خود بازدارند بلکه شرایطی را فراهم کنند که ایران کهن را از کره خاکی محو کنند.

شهردار تهران افزود: پرچم حق در دست مردم ایران است و مردم ایران هستند که از هر قوم و مذهب این پرچم را در کنار هم آفریدند و آنگونه آبروداری کردند که امام (ره) فرمودند نمونه‌ای از این ملت جز در برهه‌های در تاریخ صدر اسلام مشاهده نشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در جنگ بزرگ و ترکیب هستیم و در نشست امروز ما باید این مسئله مورد توجه باشد، تصریح کرد: خطراتی که امروز کشور را تهدید می‌کند قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و هیج مقطعی این شرایط در کشور نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از ما طلب می‌شود هوشیاری و بیداری و حرکت در مقابل آنهاست آن‌هایی که می‌خواهند ما را به ناکارآمدی متهم کنند و ما باید با کوشش و تلاش امید را در جامعه زنده کنیم. آن‌ها علاقه دارند با شکاف و ایجاد ضدیت بین مردم و اقشار شرایط کشور را به سمتی ببرند که مردم را در مقابل هم قرار دهند و انقلاب را از پشتوانه مردمی خالی کنند، اما ما باید تلاش کنیم اتحاد و یکپارچگی را به نمایش بگذاریم.

زاکانی افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند سطح خدمات را با اختلالاتی که ایجاد می‌کنند، پایین بیاورند و رضایتمندی مردم را به شرایط سخت تبدیل کنند، اما تلاش و کوشش ما در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، خدمت و نوکری به مردم و فداکاری برای این ملت عزیز است و این برای ما یک ضرورت است و باید خاک پای این ملت را توتیای چشم کنیم.

وی با بیان اینکه در برهه بسیار سختی قرار داریم، ابراز داشت: آثار شکست سنگین آن‌ها در این هجمه و تهاجم نمایان شد، اما این کافی نیست و باید تلاش کنیم؛ امروز دولت ما دولت انقلابی است و مجلس و دستگاه قضائی ما در مسیر خدمت و تلاش، حرکت می‌کند.

شهردار تهران، وجود یک دولت خادم و رئیس جمهور فعال و حضور قوای فعال و در خدمت به مردم را موهبت خواند و گفت: با توجه به شرایط کشور، باید تاکید کرد که هر چه دشمن می‌خواهد عکس آن را باید عمل کنیم، زیرا او می‌خواهد ملتی را به نام ایران به رسمیت نشناسد و علاقه دارد کاری صورت نگیرد، اما ما باید مدیریت جهادی در پیش گیریم. او علاقه دارد اقوام را از کنار هم جدا شده ببیند و برعکس ما اقوام را گل‌های معطری از یک بوستان می‌دانیم و مذاهب را از اسلام عزیز؛ لذا وجه امروز ما، در کنار هم بودن و تاکید بر ضرورت شرایط روز و اندیشیدن برای عبور از مشکلات است.

زاکانی اضافه کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم و پس از آن برنامه بودجه ۱۴۰۲ را در پیش داریم که به تبع نوع نگاه و عمل ما و مسئولان کشور و شورا‌ها به شهر‌ها و شهرداران و وظایف آن‌ها باید در این برنامه متجلی باشد اگر بنا بر این است که برنامه هفتم منشأ تغییر و تحول باشد باید با همه ظرفیت‌های کشور و با بهم پیوستگی همه رشته‌ها، اهداف ما را محقق کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در موضع فرهنگ، در مواجهه با اقتصاد، اجتماع و همه موارد، شهرداری‌ها و شورا‌ها در شهر‌ها نقش آفرین هستند، گفت: اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی تأکیدات جدی دارد که به هر حال قانون برنامه هفتم به عنوان قانون بالادستی باید نگاه جدی به این ظرفیت‌ها داشته باشد و بتواند این ظرفیت‌ها را به کار گیرد و بتواند به بهترین نحو عمل کند تا ظرفیت‌ها و خدمات را ارتقا دهند.

شهردار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در پیش است، ایجاد زمینه درآمد‌های پایدار در شهر‌ها و ثبات در مدیریت شهری برای عمران و آبادانی شهر‌ها امکانی را می‌طلبد که توجه ویژه‌ای را در شورا‌ها و شهرداری‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/  141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار