اروپا از طرح قطع ارتباط با ایران عقب نشینی کرد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد.
کد خبر: ۵۵۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ - 24November 2022

اروپا از طرح قطع ارتباط با ایران عقب نشینی کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد.

 

در حالی که روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا به تازگی اعلام کرده تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگو‌های مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود، امروز پنجشنبه پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد و باب گفتگو را باز نگه می‌دارد.

وی با مطرح کردن این ادعا که تعامل جزئی از ذات و «دی‌ان‌ای» اتحادیه اروپا است، گفت: ما در این مرحله روابط و کانال‌های دیپلماتیک با ایران را قطع نمی‌کنیم و هنوز در تعامل هستیم.

استانو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اقدام ایران در افزایش غنی سازی ۶۰ درصد در سایت فردو که در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتخاذ کرده است، مدعی شد رغم مشکلات موجود، تلاش‌های زیادی برای به نتیجه رساندن مذاکرات جریان دارد و اقدام ایران مانع از تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها