سردار «جوانی» عنوان کرد؛

محفل شهدا بهترین محفل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: محفل شهدا یکی از مهمترین شیوه‌ها و روش‌ها برای حفظ و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت خصوصا به نسل جوان است.
کد خبر: ۵۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷ - 26November 2022

محفل شهدا بهترین محفل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانسردار پاسدار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اصفهان در خصوص اهمیت برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی باید همواره در کشورمان فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را حفظ کنیم  و این فرهنگ را پویا نگه داریم، اساساً انقلاب اسلامی در پرتو مقاومت و شهادت پیروز شد و یادواره شهدا از اقدامات مهم و تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی یادواره شهدا این است که فرهنگ شهادت و ایثار و فداکاری را در جامعه زنده نگه داشته شود و این راه الهی را ادامه دهیم، عنوان کرد: زمانی که توطئه های گوناگون علیه انقلاب اسلامی طراحی شد به ویژه جنگ بر ما تحمیل شد، جنگی که جهانی بود، به دفاع مقدس تبدیل شد از همین فرهنگ مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت سرچشمه گرفته از قیام عاشورا بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حالی که جهانیان تصور داشتن ملت ایران فرومی پاشد و تسلیم می شود، ایران شکست می خورد، با فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته از قیام عاشورا اوضاع تغییر کرد و ملت ایران از وجب به وجب خاک خودش دفاع و انقلاب اسلامی را حفظ کرد و دشمن را ناکام گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه راه شهدا، اسلام و انقلاب است و قطعاً ملت ایران در پرتو چنین فرهنگی، شکست‌ناپذیری تضمین شده‌ای دارد، عنوان کرد: فرهنگ ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت برای ملتی که می خواهد به قله های عزت و افتخار برسد، زمینه سازی ظهور را فراهم و تمدن اسلامی را پی ریزی کند و دشمنان سرسختی دارد یک اصل و یک قاعده است.

وی با اشاره به اینکه با گذر از دوران دفاع مقدس و فاصله گرفتن از آن سالها می‌بینیم  که تهدیدات  و دشمنی استمرار پیدا می‌کند و به شکل های دیگر دشمنان به سمت طراحی توطئه ها علیه ما حرکت می کنند، ابراز داشت: همواره باید که ما در جامعه خودمان فرهنگ ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت را حفظ و تقویت کنیم و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: معتقد هستم که یادواره شهدا، زنده نگهداشتن نام و خاطره شهدا و بازخوانی حماسه آفرینی‌های شهدا یکی از مهمترین شیوه ها و روش‌ها برای حفظ و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت خصوصا به نسل جوان است.

سردار جوانی محفل شهدا که به هر مناسبتی در کشور برگزار شود و به طور قطع یکی از بهترین محفل‌ها در روی کره زمین دانست و تصریح کرد: در این محفل‌هاست که نام و یاد شهدا زنده و از شهدا تجلیل می شود، از فداکاری و ویژگی‌های شهدا گفته می شود.

وی با بیان اینکه  در این محافل است که می توان شهدا را به عنوان الگو و اسوه به نسل جوان معرفی کرد و یادآور شد که در این امنیت، استقلال، حرکت رو به جلو و پیشرفت شهدا چه جایگاهی داشتند و فرهنگ مقاومت و شهادت چه تاثیری در شکست توطئه‌ها داشت، تاکید کرد: جوانان زمانی به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای خود افتخار می‌کنند که شناخت لازم داشته باشند در حالی که دشمن تلاش می‌کند تا این چنین شناختی نسبت به این فرهنگ در ذهن آنها ایجاد نشود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا جوانان را به انقلاب اسلامی بدبین کرده و با راه انداختن جنگ شناختی، در ذهن آن‌ها تردید ایجاد کنند که راهبرد اصلی مقابله با این جنگ دشمن، جهاد تبیین است و جهادگران این عرصه لازم است به مردم آگاهی و شناخت درست بدهند، عنوان کرد: همان گونه كه شهدا دشمن را در تجاوز به خاک ميهن اسلامی ناكام گذاشته و شكست دادند، ما نيز در جنگ های فعلی بايد دشمن را شكست دهيم.

سردار جوانی در خصوص فرهنگ دفاع پویا گفت: طبیعی است ملتی که پویا و رو به جلو حرکت می‌کند، دشمن دارد و دشمن توطئه می‌کند، موفقیت این کشور در برخورداری از فرهنگ دفاع پویا است. در کشور ما از عناصر اصلی این فرهنگ دفاع پویا، فرهنگ ایثار، رشادت، مقاومت و شهادت است، فرهنگ ایستادگی در مقابل ظالم و زورگو است و محفل شهدا بهترین محفل انتقال این فرهنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها