دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سرکوب ملت فلسطین؛ انتفاضه جدیدی در راه است؟

سرکوب روزافزون ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و التهاب فزاینده شرایط سرزمین‌های اشغالی این مناطق را به مرز انفجار و آغاز انتفاضه‌ای جدید رسانده است.
کد خبر: ۵۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۵ - 26November 2022

افزایش سرکوب ملت فلسطین مقدمه آغاز انتفاضه جدید سرزمین‌های اشغالیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که شاهد افزایش چشمگر و روزافزون سرکوب ملت و مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و نظامیان این رژیم اشغالگر هستیم با پدیده‌ای منحصر به فرد و حساس روبرو هستیم که موجب شده تا شاهد ارتقاء شرایط بحرانی سرزمین‌های اشغالی هستیم و این موضوع این مناطق را به مرز انفجار نزدیک کرده است.

اگر بخواهیم خیلی دقیق و موشکافانه اقدامات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی سالک سرزمین‌های اشغالی را مورد بررسی قرار بدهیم می‌بینیم که نظامیان این رژیم اشغالگر و جعلی با چراغ سبز و حمایت و البته دستور سران و مقامات تل‌آویو همه روز به کشتار مردم و تخریب اماکن مسلمانان فلسطینی مشغول هستند.

از طرف دیگر شاهد هستیم که مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ساکن در اراضی اشغالی به دلیل ظلم و ستم و تجاوز‌های روزانه و شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی با وضعیت اسفباری در زندگی خود روبرو هستند. این شرایط در ماه‌ها و سال‌های اخیر به حدی ناگوار و بحرانی شده که عملا شاهد هستیم شرایط و وضعیت زندگی مردم فلسطینی با میانگین و استاندارد جهانی فاصله بسیار طولانی داشته باشد.

اما این تمام ماجرا نیست و شاهد هستیم که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست با حملات گاه و بی‌گاه خود به اماکن تجاری و عبادتگاه‌های فلسطینیان نسبت به آسیب وارد کردن و تخریب آن‌ها اقدام می‌کنند. این موضوع همانند تبعیضی علیه مردم فلسطین شده که خشم و حتی سرخوردگی و ناامیدی آن‌ها را به همراه خود داشته است.

البته این تمام ماجرا نیست و اخیرا هم شاهد هستیم که نظامیان صهیونیست با انجام سلسله عملیاتی به قدس اشغالی و کرانه باختری حمله کرده و مردم، جوانان و حتی رهبران گروه‌های مقاومت و مبارز فلسطینی را دستگیر کرده و می‌ربایند. این موضوع که می‌توان آن را سیاست جدید سران و مقامات تل‌آویو در ضربه زدن و متوقف کردن ماشین مقاومت مبارزان فلسطینی علیه رژیم اشغالگر قدس دانست.

حال در این شرایط شاهد هستیم که سرکوب ملت فلسطین هر روز به نسبت روزها، ماه‌ها و سال‌های قبل شدیدتر شده و ابعاد مختلف، گوناگونی و جدید را پیدا می‌کند. این موضوع به خودی خود موجب می‌شود که در طرف مقابل هم مردم فلسطین که شاهد افزایش روزافزون ظلم و ستم صهیونیست‌ها باشند بیش از پیش به مبارزه و مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌های اشغالگر روی بیاورند.

بر این اساس در این شرایط شاهد هستیم که فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به دلیل ظلم و ستم و اقدامات خلاف حقوق بشر موجب شدند تا شاهد افزایش بی سابقه و قابل توجه فقر در میان خود باشند. این نابسامانی اقتصادی تا اندازه‌ای بوده که جمعیت بسیار زیادی از مردم فلسطین با بیکاری، بهداشت نامناسب، فقر و موارد دیگری از این قبیل روبرو شوند که این موضوع نیز خود به عنوان عاملی اساسی در افزایش نارضایتی از رژیم صهیونیستی در میان فلسطینیان تبدیل شده است.

اما متاسفانه این اقدامات تجاوزکارانه و ستمگرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در شرایطی روی می‌دهد که جهانیان نظاره‌گر این اعمال و رفتار‌های وحشیانه و ددمنشانه هستند، ولی نه تنها واکنشی را از سوی آن‌ها شاهد نیستیم که با بایکوت خبری این حوادث و رویداد‌ها عملا شاهد هستیم که به عنوان یار کمکی صهیونیست‌های غاصب در تجاوز و قتل عام مردم فلسطین تبدیل شدند.

البته مطمئنا این پایان این ماجرا نیست و همانطور هم که دیدیم و مشاهده کردیم با افزایش حملات و تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین گروه‌های مقاومتی جدیدی همچون «عرین الاسد» (بیشه شیران) پای به عرصه ظهور گذاشته و به مبارزه اساسی با نظامیان این رژیم اشغالگر می‌پردازند. این موضوع خود موجب می‌شود که شاهد باشیم اراضی فلسطینی به مرز انفجار رسیده و زمان وقوع انتفاضه‌ای جدید فرابرسد.

در پایان باید گفت با توجه به افزایش قابل توجه و معنادار ظلم و ستم و خشونت‌های عریان سران و مقامات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین باید شاهد حرکت وضعیت و شرایط اراضی فلسطین به مرز انفجار را داشته باشیم و اگر اینگونه باشد قطعا انتفاضه‌ای جدید را درپیش خواهیم داشت و بازنده اصلی و طرفی که بیشترین ضرر را خواهد دید بی‌شک نه مردم و ملت فلسطین بلکه رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار