دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرا منطقه «غرب آسیا» برای غربی‌ها مهم است؟

امروز راهبرد و برنامه‌ریزی بلند مدت دنیای غرب و استکبار جهانی در برخورد با کشور‌های اسلامی استعمار هرچه بیشتر و غارت منابع طبیعی آن‌ها در جهت رشد و پیشرفت خود و عقب نگهداشتن مسلمانان است.
کد خبر: ۵۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۰ - 27November 2022

استعمار؛ راهبرد دنیای غرب و آمریکا/ ایران سدی شکست‌ناپذیر در برابر تجاوز غربگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار جمعی از بسیجیان کشور فرمودند که دنیای غرب و در راس آن آمریکا به عنوان یکی از مهم‌ترین سردمداران استکبار جهانی تمامی حواس و توجه خودشان را به منطقه غرب آسیا معطوف کرده است. اما چرا این منطقه از جهان تا این اندازه برای جبهه استعمار دارای اهمیت است؟ پاسخ روشن و واضح است، زیرا این کشور‌ها از منابع انرژی بسیار فراوان و متنوع نفت و گاز برخوردار هستند که نیاز اساسی اروپا و غرب برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر است.

در واقع اینگونه می‌توان ارزیابی کرد که با توجه به صنعتی شدن اروپای غربی و آمریکا و بوجود آمدن صنایع و کارخانه‌های عظیم در این کشور‌ها شاهد نیاز روزافزون آن‌ها به منابع انرژی، چون نفت و گاز هستیم. زیرا این منابع هستند که چرخ‌های صنعتی این صنایع و کارخانه‌ها را می‌چرخانند و در صورتی که با کمبود و یا فقدان انرژی روبرو شوند ضمن اینکه حرکت چرخ‌های این کارخانه‌ها و صنایع متوقف می‌شود، ضرر و زیان‌های بسیار هنگفت و غیرقابل جبرانی به آن‌ها وارد می‌شود.

حال با توجه به مجموع این شرایط خیلی ساده انگارانه است که فکر و خیال کنیم کشور‌های غربی و دنیای استعمار نسبت به منابع عظیم انرژی در کشور‌های غرب آسیا یا خاورمیانه بی‌توجه بوده و یا این موضوع برای آن‌ها اهمیتی نداشته باشد. از این روی است که می‌بینیم از زمان کشف نفت در این منطقه از جهان پای دنیای غرب و استعمارگران به این کشور‌ها باز شد تا آنجایی که می‌توانند سوخت مورد نیاز صنایع و کارخانه‌های خود را تضمین کنند.

اما با توجه به اینکه در این میان بعد مصافت بین کشور‌های اروپایی و آمریکایی با کشور‌های غرب آسیا به عنوان مهم‌ترین عامل موجب می‌شد تا آنگونه که باید و شاید نتوانند بر این کشور‌ها تسلط داشته باشند اینگونه شد که با تشکیل اتاق فکری در غرب، نهایتا به این نتیجه رسیدند که با تشکیل کشوری جعلی به نام رژیم صهیونیستی آن هم در سرزمین‌های فلسطینی یک پایگاهی را در منطقه و نزدیک کشور‌های دارای منابع انرژی برای خود ایجاد کردند.

البته اهداف آن‌ها از تشکیل کشور جعلی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی به غیر از تسلط بر منابع انرژی کشور‌های غرب آسیا ایجاد جنگ و درگیری‌های دائمی منطقه‌ای بود تا به این وسیله بتوانند حضور نظامی خود در آب‌های خلیج فارس که شاهراه نقل و انتقال انرژی به نقاط مختلف جهان است را توجیه کرده و آن را در نزد افکار عمومی جهان عادی‌سازی کنند.

اما در این میان کشور جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک و منطقه‌ای و هم به دلیل ذخایر بسیار فراوانی از انرژی نفت و گاز یک سر و گردن از سایر کشور‌های منطقه بالاتر است و به همین دلیل نیز از جایگاه و اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. بر این اساس بود که در زمان رژیم شاه شاهد ارتباط مستحکم و قدرتمندی مابین شاه و کشور‌های غربی به خصوص آمریکا بودیم به صورتی که شاه به عنوان ژاندارم منطقه در خلیج فارس حضور نظامی داشت و از منابع این منطقه در جهت منافع غربی‌ها نگهبانی می‌کرد.

از این روی شاهد هستیم که کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا با حساسیت بسیار بیشتری نسبت به سایر کشور‌های منطقه بر روی ایران متمرکز هستند. اما در طول ۴۳ سال اخیر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به انواع و اقسام طرح‌ها و نقشه‌ها سعی کردند تا دستشان به منابع انرژی کشورمان که به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی از آن کوتاه شده بود مجددا دست پیدا کنند که خوشبختانه تا امروز هم ناموفق بوده و در پیاده‌سازی برنامه‌های خود شکست خوردند.

در پایان باید گفت کشور ایران، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در آن، از یک کشور سرسپرده و مستعمره غرب که ضمن ژاندارمی منطقه منابع خود را به صنایع و کارخانه‌های آن‌ها سرآزیر می‌کرد به کشوری مستقل و آزاد تبدیل شد که آن‌ها را از این انرژی محروم کرد و موجب شد تا دوران طلایی دنیای غرب و آمریکا در تاراج منابع ایران به پایان برسد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار