رئیس کل دادگستری استان تهران:

تنها راه استمرار پیشرفت کشور تسری فرهنگ و روحیه بسیج است

القاصی تنها راه استمرار پیشرفت کشور و نجات آن از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را تسری فرهنگ و روحیه بسیج در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها دانست.
کد خبر: ۵۵۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 27November 2022

تنها راه استمرار پیشرفت کشور تسری فرهنگ و روحیه بسیج است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علی القاصی» رئیس کل دادگستری استان تهران در آئین جشن آزادسازی زندانیان معسر که مقارن با هفته بسیج و به همّت بسیج حقوق‌دانان برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته بسیج، اقشار مختلف بسیج در حوزه‌ها و عرصه‌های گوناگون را به‌عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی دانست که در مسیر پیشرفت، تکامل و تعالی جامعه اسلامی گام برمی‌دارند.  

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به دوراندیشی و نگاه عمیق امام خمینی (ره) در پایه‌ریزی بسیج مطرح کرد: امام راحل با پایه‌ریزی بسیج و به‌منظور صیانت از جامعه اسلامی، همه انسان‌های خداجو و مخلص را در این مسیر دعوت و مشارکت به همکاری کرد و امروز پیشرفت‌ها و دستاورد‌هایی که در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود، حاصل همان تفکر و روحیه بسیجی است که توسط امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شد.

وی با تاکید بر این گزاره که روحیه «خدامحوری»، «مردم‌باوری» و «مردم‌یاری» بسیج همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون محافظ سلامت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر خطرات، تهدید‌ها و آسیب‌ها بوده است، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز مصداق بارز و عینی یک بسیجی مخلص، خداجو و مردم‌یار هستند که ضرورت دارد رفتار، گفتار و عمل ایشان به‌عنوان الگو از سوی آحاد بسیجیان مورد پیگیری قرار گیرد.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از الگو‌های تاریخ‌ساز بسیج یاد کرد که در دل همه انسان‌های خداجو و مردم‌یار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: حاصل تورق در زندگی شخصی و اجتماعی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی چیزی جز خدمت و عشق به مردم، ولایت‌مداری مطلق، پیروی واقعی مکتب حسینی و قدم نهادن در مسیر رضایت پروردگار متعال نیست و بر همین اساس، هر آن‌کس که می‌خواهد متصف به صفت بسیج و بسیجی باشد، باید بزرگ‌مردانی هم‌چون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را الگوی خود قرار دهد.

وی تنها راه استمرار پیشرفت کشور و نجات آن از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را تسری فرهنگ و روحیه بسیج در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها دانست و گفت: تاریخ نشان می‌دهد که در هر جا پیشرفت و دستاوردی حاصل شد، ناشی از روحیه و تفکر بسیجی و جهادی بوده است و در هر جایی که احیاناً کاستی و یا عقب‌ماندگی صورت گرفت، به‌دلیل فاصله گرفتن و دوری از منطق، تفکر و روحیه بسیجی بوده است.

القاصی با تاکید بر اینکه تفکر و روحیه بسیجی و فرهنگ بسیج به‌گونه‌ای است که هیچ بن‌بست و مانعی برای پیشرفت و ترقی در مسیر آن وجود ندارد، اظهار کرد: یک بسیجی واقعی در صورت مواجهه با مشکل و یا چالش تسلیم نمی‌شود؛ بلکه با روحیه جهادی خود، توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین (ع) راهی در جهت حل آن مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیروزی‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس گفت: این پیروزی‌ها و ایستادگی‌ها جز با روحیه بسیجی و فرهنگ بسیج رقم نمی‌خورد و حاصل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه «پرهیز از تجمل»، «وحدت‌آفرینی» و «اجتناب از تفرقه‌افکنی» سه مورد از ویژگی‌های بارز و مهم فرهنگ بسیج است که سبب پیشرفت و ترقی کشور می‌شود، اظهار کرد: مقاومتی که امروز در مقابل استکبار جهانی وجود دارد و آمریکای جهانخوار را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت در جهان به استیصال و درماندگی کشانده، ناشی از تفکر و فرهنگ بسیج است.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات شایسته حقوقی و قضائی بسیج حقوقدانان به جامعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بسیج حقوقدانان با همان تفکر و روحیه بسیجی توانسته بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را برطرف کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود پیشنهاد داد تا از خیرین و افراد نوع‌دوست برای مشاهده بدون واسطه و مستقیم وضعیت و شرایط زندانیان زندانیان معسر و خانواده‌های آن‌ها دعوت به‌عمل آید و در این حوزه بیش از پیش از ظرفیت بسیج حقوقدانان استفاده شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار