استاندار لرستان:

ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری لرستان با جهاد تبیین معرفی شوند

«زیویار» گفت: ظرفیت‌های حوزه پژوهش و فناوری استان با جهاد تبیین به جامعه و به ویژه به نسل جوان معرفی شوند.
کد خبر: ۵۵۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 27November 2022

ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری لرستان با جهاد تبیین معرفی شوند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان امروز یکشنبه در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان، اظهار داشت: در هفته پژوهش و فناوری باید به‌صورت ویژه به تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برای جامعه به‌ویژه برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در کشور در زمینه تبیین دستاوردها به اندازه کافی کار نشده است؛ در این زمینه باید بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهاد صورت گیرد که جهاد تبیین است.

استاندار لرستان، افزود: کشور و استان دارای ظرفیت‌های اساسی در حوزه‌های گوناگون پژوهش و فناوری است که این ظرفیت‌ها بایستی از طریق جهاد تبیین، به جامعه شناسانده و معرفی شوند.

زیویار تصریح کرد: این نکته اهمیت دارد که به‌ویژه در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان، جهاد تبیین با کیفیت هرچه اثرگذارتر، تقویت شود تا نوجوانان و جوانان، با دستاوردهای گوناگون ایران اسلامی، آشنا شوند.

وی بیان کرد: اینکه تعدادی از اساتید دانشگاهی استان لرستان در فهرست استادان پُر استناد برتر دنیا قرار می‌گیرند خودش یک ظرفیت و دستاورد مهم در حوزه علمی و پژوهشی است که باید بیش از پیش، تبیین شود.

استاندار لرستان، تصریح کرد: آموزش عالی استان لرستان بایستی کوشش کند ارتباط خود با بخش‌های مختلف صنعت، اقتصاد، کشاورزی و گردشگری استان را گسترش دهد و نقش کاربردی در کاهش نظام مسائل استان داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار