فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

آمریکا جرأت تحرک در خلیج فارس را ندارد

«غلامعلیان» گفت: نیروی دریایی ارتش افتخارات بزرگی در عرصه مبارزه با دشمن داشته و آمریکا با وجود این نیرو جرأت تحرک در خلیج فارس را ندارد.
کد خبر: ۵۵۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 28November 2022

آمریکا با وجود نیروی دریایی ارتش جرأت تحرک در خلیج فارس را ندارد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سرتیپ دوم ستاد «امیر غلامعلیان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در اولین روز جنگ تحمیلی و بلافاصله در مهر 1359 با ارتش حزب بعث عراق در دریا درگیر شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، حرکت کشتی در تمام مرزهای دریایی عراق را با دستور نظامی ستاد ارتش متوقف کرد و اجازه نداد کشتی به سمت مرزهای دریایی عراق برود، خاطرنشان کرد: ناوچه پیکان طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچید به طوری که تا پایان جنگ اثری از نیروی دریایی ارتش بعث عراق ندیدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدای شاخصی دارد که تعدادی از این عزیزان اهل استان کرمان هستند، گفت: نیروی دریایی ارتش افتخارات بزرگی در عرصه مبارزه با دشمنان نظام مقدس اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا با وجود نیروی دریایی ارتش، جرأت تحرک در خلیج فارس را ندارد، ادامه داد: توسعه سواحل مکران دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است و نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت در این منطقه فعال است.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه در سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور به جاسک نیز توسعه منطقه تاکید شده است، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی هم به همین نسبت حوزه ماموریتی خود را توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دو یگان دریایی در شهرستان سیرجان در استان کرمان مستقر است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران منشأ خدمات بسیاری به مردم در حوزه‌های مختلف است و در تمام بحران‌ها در استان کرمان تمام ظرفیت‌های خود را بدون ادعا در اختیار مردم گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار