دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جام‌جهانی قطر؛ نمایش استقبال جهانی از فلسطین و نفرت از رژیم صهیونیستی/ خبرنگاران اسرائیلی به دنبال فرار از قطر!

مقامات رژیم صهیونیستی که قصد داشتند با فرصت پیش آمده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای عادی‌سازی روابط با کشور‌های مسلمان استفاده کنند اینک با شرایطی روبرو شدند که این رقابت ورزشی را به عنوان چالش و کابوسی جدید برای خود می‌بینند.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۵ - 29November 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: فوتبال به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته ورزشی در سطح جهان، همیشه و همواره این قابلیت و توانایی را دارد تا نقش پررنگ و تاثیرگذاری در پدیده‌ها و تحولات سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشور‌های جهان داشته باشد. ولی با توجه به وضعیت و شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه نمی‌توان انتظار داشت که فوتبال همان تاثیری که در اروپا و سایر نقاط جهان دارد را در اینجا هم داشته باشد.

حال در این میان شاهد بودیم که پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در قطر، مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان این موضوع که می‌توان از فرصت طلایی و تکرار ناپذیر برگزاری نخستین دوره جام‌جهانی در یک کشور اسلامی در جهت پیشبرد و سرعت بخشیدن به پروژه عادی‌سازی روابط با کشور‌های مسلمان استفاده کرد حساب ویژه‌ای بر روی این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال کرده بودند.

جام‌جهانی قطر کابوسی ناگوار برای صهیونیست‌ها/ خبرنگاران یهودی به دنبال فرار از قطر

علت این امر هم جلو بردن پروژه عادی‌سازی روابط با چند کشور عربی در سال‌های اخیر بود و همین موضوع هم موجب شد تا سران تلآویو خیال کنند با آغوش‌های بازی در کشور قطر برای تعمیق و گسترش روابط با کشور‌های مسلمان روبرو خواهند شد. از این روی آن‌ها با اعزام و فرستادن خبرنگاران رسانه‌های خود به کشور قطر و تهیه و تدارک برنامه‌های مختلف و گوناگون، خود را برای ارتباط‌گیری هرچه بیشتر با مردم و مسلمانان کشور قطر و همینطور سایر مسلمانانی که از کشور‌های اسلامی برای تماشای فوتبال به قطر آمده بودند آماده و محیا کرده بودند.

اشتباه محاسباتی سران تل‌آویو برای عادی سازی روابط

اما سران و مقامات رژیم صهیونیستی در این میان دچار یک اشتباه محاسباتی بسیار مهم و جبران ناپذیری شده بودند و آن خطا این بود که از میزان و عمق تنفر و انزجار مسلمانان کشور قطر و سایر کشور‌های اسلامی نسبت به خود درک درستی نداشتند و این امر موجب شد تا بعد از حضور خبرنگاران و اهالی رسانه رژیم صهیونیستی در قطر و با برخورد‌هایی که مابین آن‌ها و مسلمانان پیش آمد به تصویری درست و حقیقی از جایگاه خود در افکار عمومی مسلمانان قطر و مسلمانان منطقه برسند.

جام‌جهانی قطر کابوسی ناگوار برای صهیونیست‌ها/ خبرنگاران یهودی به دنبال فرار از قطر

حال بعد از اینکه ۱۳ روز از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رژیم صهیونیستی در قطر می‌گذرد شاهد هستیم که رسانه‌های یهودی آرام آرام واقعیت‌های قطر را در قالب اخبار و گزارش‌های مختلف به سرزمین‌های اشغالی ارسال می‌کنند. این عدم اقبال مردم نسبت به رژیم صهیونیستی و حتی خبرنگاران و گزارشگران آن‌ها به حدی بود که بسیاری از مردم از مصاحبه با نمایندگان رسانه‌ای تلآویو خودداری می‌کنند و اگر گفت‌وگویی هم انجام بدهند خیلی کوتاه و مختصر بوده و با بیان عباراتی، چون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و یا با شما مصاحبه نمی‌کنیم همراه با لحن و برخوردی بد مواجه می‌شوند.

خیال باطل سران رژیم صهیونیستی مبنی بر مقبولیت منطقه‌ای

البته نکته جالب و تامل برانگیز اینجاست که این برخورد‌های سرد و همراه با نفرت در شرایطی از سوی مردم قطر و تماشاگران حاضر در جام‌جهانی با خبرنگاران و گزارشگران صهیونیستی می‌شود که سران و مقامات این رژیم اشغالگر تا پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال فکر می‌کردند که با اقبال و استقبال مردم مسلمان قطر و منطقه روبرو خواهند شد.

جام‌جهانی قطر کابوسی ناگوار برای صهیونیست‌ها/ خبرنگاران یهودی به دنبال فرار از قطر

در واقع برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر بر خلاف تمامی افکار و احتمالات سران و مقامات رژیم صهیونیستی به جای اینکه زمینه هرچه بیشتر عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر را با کشور‌های مسلمان و مسلمانان منطقه فراهم کندT همچون سیلی که در گوش نواخته می‌شود آن‌ها را از خواب و خیال خوشی گه در آن به سر می‌بردند بیدار کرد و واقعیات موجود منطقه را به خوبی به آن‌ها نشان داد.

خودداری شهروندان صهیونیست از اعلام ملیت واقی خود

نکته جالب اینجاست که فضا و شرایط در قطر آنقدر برای خبرنگاران و اهالی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نامناسب و بسیار سنگین است که اغلب آن‌ها از ابراز هویت خود خودداری می‌کنند و حتی خود را شهروند کشوری دیگر معرفی می‌کنند تا با برخورد و رفتار بد و زننده مردم قطر و سایر مسلمانانی که برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی فوتبال به قطر آمده‌اند روبرو نشوند.

جام‌جهانی قطر کابوسی ناگوار برای صهیونیست‌ها/ خبرنگاران یهودی به دنبال فرار از قطر

با توجه به این موضوع که یهودی‌هایی که از سرزمین‌های اشغالی به قطر سفر کردند آنقدر با شرایط ناگواری روبرو هستند که هرلحظه به فکر خروج از قطر و بازگشت به سرزمین‌های اشغالی هستتند. در نهایت اینکه حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در جام‌جهانی آن‌ها را از خواب سنگین غفلت بیدار کرد و به آن‌ها نشان داد تا چه اندازه در بین مسلمانان منطقه و مردم قطر منفور هستند.

راه بسیار طولانی رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط

در پایان باید گفت قطعا خبرنگاران و اهالی رسانه صهیونیست بعد از بازگشت به سرزمین اشغالی خود و با اخبار و گزارش‌هایی که پیرامون مدت زمان حضور خود در قطر آماده و منتشر می‌کنند به سران و مقامات تل‌آویو نشان می‌دهند که برای عادی‌سازی روابط با کشور‌های اسلامی و پذیرفته‌شدن میان مسلمانان منطقه راه بسیار طولانی درپیش دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها