نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

رسالت پرستاری، حیات‌بخشی به جامعه است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: اگر شاهد هستیم دشمن تلاش می‌کند تا پیش از همه سراغ پرستاران برود و آنان را تحریک کند، به خاطر این است که رسالت پرستاری، حیات‌بخشی به جامعه است و این قشر به‌عنوان یک قشر فهیم، انقلابی و مخلص، جواهر ارزشمند ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۵۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ - 29November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار جمعی از پرستاران نمونه مشهد و کارکنان بهداری رزمی سپاه امام رضا (ع) امروز با آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی در این دیدار با اشاره به فلسفه نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار اظهار داشت: وجود مقدس حضرت زینب (س) پس از قیام اباعبدالله (ع)، انقلاب دوم کربلا را رهبری کرد و در این مسیر، دردها، رنج‌ها و حوادثی را متحمل شد که اگرچه هرکدام مستند به مناسبت خاصی در تقویم تاریخ هم هستند اما با هیچ مصیبتی قابل قیاس نیستند.

وی افزود: خصوصیت یتیم‌داری و کفالت از ایتام، یکی از ویژگی‌های خاص زینب کبری (س) در ایام اسارت بود. علاوه بر این، صبر و بصیرت سیاسی هم از دیگر خصوصیات قابل توجه وی بود اما در این میان، مسئله پرستاری زینب کبری (س) از حجت بالغه الهی و وجود اقدس امام سجاد (ع) را می‌توان به‌عنوان شاخص‌ترین اقدام ایشان برشمرد تا جایی که روز ولادت عقیله بنی‌هاشم هم به نام روز پرستار نامگذاری شد تا نشان ماندگاری از همین موضوع باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این امر به خوبی نشان از اهمیت شغل شریف پرستاری است؛ زیرا زینب کبری (س) خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی متعددی داشت اما در این میان، پرستاربودن حضرت زینب (س) از همه شاخص‌تر است. خصوصاً آن زمان که زینب کبری (س) دغدغه انتشار خبر وقایع کربلا و جهانی شدن نهضت حسینی را داشت و به دنبال آن بود تا در برابر تحریف‌های بنی‌امیه، قیام امام حسین (ع) را نه به عنوان یک جنگ بلکه به عنوان یک انقلاب معرفی کند و بنابراین در همین زمان، همه زن‌ها و بچه‌ها را دورهم جمع نگه داشت، هم جانشان را حفظ کرد و هم دردها و رنج‌هایشان را در خدمت توسعه مکتب قرار داد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت این حرفه و جایگاه باعظمتی که به دلیل مشکلات این شغل بر افراد عارض می‌شود، زینب کبری (س) همکار همه پرستاران عنوان شده و هیچ افتخاری هم بالاتر از این نیست که پرستاران ما، خود را همکار رهبر انقلاب دوم کربلا بدانند.

علم‌الهدی تصریح کرد: در جامعه برخی مشاغل را نمی‌توان فقط به عنوان یک حرفه و محل درآمدزایی تلقی کرد؛ به طور مثال، برای آن رزمنده‌ای که در نقطه صفر مرزی، اسلحه به دست گرفته و در برابر هجمه دشمن سینه سپر کرده است، نمی‌توان اینطور ادعا کرد که شغل وی مرزبانی است زیرا تعریف شغل از اساس به منزله انجام یک کار برای کسب درآمدی متناسب است و در این راستا، برخی مشاغل هستند که فرد در آن از جان و جوانی و همه سرمایه‌های وجودی خود گذر می‌کند تا خدمتی شایسته ارائه کند و این سطح از ایثار نیز با هیچ سنجه و عیاری قابل جبران نیست. بر همین اساس، وقتی برادر و خواهر پرستاری هم از یک شب تا صبح بیدار می‌ماند تا به بیماران رسیدگی کند، این زحمت هیچ مابه ازایی ندارد زیرا ثمره این تلاش، حفظ بقا و دوام زندگی آن بیمار است که در تک‌تک لحظات عمر احیاشده او، آن پرستار و کادر درمان هم در اجر اعمال نیک این فرد رهاشده از بیماری سهیم هستند.

علم‌الهدی با تأکيد بر ضرورت حفظ اخلاص در عمل برای پرستاران ابراز داشت: تنها وجودی که می‌تواند از عهده جبران زحمات پرستاران بربیاید، ذات اقدس پروردگار است و بر همین اساس، اگر پرستاران در زمان انجام خدمات خود نیت قرب الهی داشته باشند، آن زمان است که خداوند عالم به تأمین بنده خود برمی‌آید و اینجاست که اجری شایسته خدمت، نصیب و روزی پرستار مومن ما خواهد شد.

وی با اشاره به آیه ۱۷ سوره مبارکه سجده گفت: اینکه وجود مقدس پروردگار عالم در قرآن کریم می‌فرماید «فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»، این به آن معنا نیست که شما انتظار کیفیت پاداش اخروی را ندارید بلکه به این معناست که حتی تصورش را هم نمی‌کنید که خدا چه نعماتی برای این زحمات مخلصانه شما آماده کرده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بدیهی است که وقتی دزد به خانه‌ای می‌آید، به دنبال ارزشمندترین کالای موجود باشد و بر همین اساس، اگر هم شاهد هستیم که دشمن تلاش می‌کند تا پیش از همه سراغ پرستاران ما برود و آنان را تحریک کند، به خاطر این است که رسالت پرستاری، حیات‌بخشی به جامعه است اما جریان معاند از این حقیقت غافل است که خانواده بزرگ پرستاری به‌عنوان یک قشر فهیم، انقلابی و مخلص، جواهر ارزشمند کشور اسلامی ما هستند و ابزار تحقق مطامع شوم آنان نخواهند شد.

در پایان این دیدار، جمعی از پرستاران نمونه بیمارستان‌های مشهد مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها