ترکیه: عملیات هوایی در شمال سوریه با هماهنگی روسیه انجام شد

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ادعا کرد که این کشور عملیات‌های هوایی اخیر در شمال سوریه و عراق را پس از هماهنگی با مسکو انجام داده است.
کد خبر: ۵۵۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 29November 2022

آنکارا ادعا کرد؛ عملیات هوایی در شمال سوریه با هماهنگی مسکو انجام شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز (سه‌شنبه، ۲۹ نوامبر)، مدعی شد که آنکارا اقدامات خود را در جریان عملیات‌های هوایی در شمال سوریه و عراق با روسیه هماهنگ کرده است.  

وی در گفت‌وگو با شبکه «A Haber» ادعا کرد که قضایای مربوط به برنامه‌های ترکیه در عملیات نیرو‌های هوایی این کشور مورد بررسی و مناقشه با طرف روسی قرار گرفته است.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه با تاکید بر ایجاد هماهنگی‌های لازم با روسیه، این سؤال را مطرح کرد: «پس ما چگونه وارد حریم هوایی تل‌رفعت شدیم؟ در این‌خصوص با [روسیه]مناقشه کردیم و کار‌های خود را هماهنگ کردیم. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم، سپس مناقشه و هماهنگ و در نهایت عمل می‌کنیم».

کالین در بخش دیگری از سخنانش گفت که عملیات زمینی در شمال سوریه علیه سازمان‌های تروریستی ممکن است هر لحظه آغاز شود. ترکیه خواستار دور شدن نیرو‌های قسد از مرزهایش تا ۳۰ کیلومتر است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری در عین حال افزود: «عملیات نظامی در شمال سوریه باید تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند. این عملیات نظامی به چند طریق می‌تواند انجام شود و این آنکاراست که زمان و نحوه اجرای آن را مشخص خواهد کرد. ما برای رسیدگی به دغدغه‌های امنیتی خود نیازی به اجازه کسی نداریم».

از ۲۰ نوامبر جاری، ترکیه عملیات‌های هوایی خود را علیه نیرو‌های حزب کارگران کردستان عراق (پ. ک. ک) در شمال عراق و نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) هم‌پیمان با آمریکا در شمال سوریه آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها