وزیر خارجه ترکیه: آمریکا باید حمایت از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه را متوقف کند

چاووش اوغلو گفت: حمایت برخی از متحدان ترکیه و در صدر آنها آمریکا از سازمان‌های تروریستی در سوریه به وضوح قابل مشاهده است و ما بر ضرورت توقف این حمایت‌ها تاکید می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ - 30November 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت که برخی از متحدان آنکارا باید حمایت از سازمان‌های تروریستی در سوریه را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه که امروز (چهارشنبه) در نشست وزیران امور خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بخارست پایتخت رومانی سخنرانی می‌کرد، در ادامه گفت: حمایت برخی از متحدان ما و در صدر آنها آمریکا از سازمان‌های تروریستی در سوریه به وضوح قابل مشاهده است و ما بر ضرورت توقف این حمایت‌ها تاکید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما خواهان اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر علیه سازمان‌های تروریستی هستیم که ترکیه را هدف قرار می‌دهند و دارایی‌های بانکی آنها باید در کشورهایی که حضور دارند، مسدود شود. ما از هر راهی برای به مبارزه با سازمان‌های تروریستی ادامه خواهیم داد و منتظر توقف حمایت‌های متحدان خود از این سازمان‌ها هستیم.

مولود چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید سوئد در مقایسه با برخی از متحدان ما در واکنش به حملات تروریستی در ترکیه اظهارات قوی‌تری ارائه کرد، اما باید شاهد گام‌های ملموس‌تر باشیم.

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین ابراز امیدواری کرد که کانال‌های دیپلماسی برای پایان دادن به این جنگ همچنان باز بماند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها