وضعیت بحرانی در بیمارستان‌های آلمان

بخش‌های کودکان در بیمارستان‌های آلمان در وضعیت فاجعه باری قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۵۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 02December 2022

وضعیت بحرانی در بیمارستان‌های آلمان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بیمارستان‌های آلمان با افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی در پی شیوع کرونا با فشار بحرانی مواجه شده‌اند.

پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه در آلمان هشدار دادند که بخش‌های اطفال بیمارستانی در این کشور به دلیل افزایش موارد عفونت‌های تنفسی در میان نوزادان به نقطه فروپاشی نزدیک شده اند.

براساس اعلام این پزشکان، افزایش فصلی موارد ابتلا به بیماری‌های ویروسی تنفسی و کمبود پرستار باعث ایجاد وضعیت فاجعه‌بار در بیمارستان‌ها شده است.

کارشناسان می‌گویند کاهش محدودیت‌های کرونایی تاثیر مستقیمی بر نوزادان و کودکان که سیستم ایمنی بدن آن‌ها آماده دفاع نیست، دارد.

بیماری‌های تنفسی مورد اشاره علاوه بر آلمان، در انگلیس و آمریکا نیز بسیار شیوع پیدا کرده اند؛ این در حالیست که کشور‌های مذکور از کمبود آنتی ویروس‌ها و آنتی بیوتیک‌ها رنج می‌برند.

در آلمان، پزشکان بیمارستان مجبورند در مورد اینکه کدام کودکان را به تخت‌های مراقبت ویژه اختصاص دهند، تصمیمات دشواری بگیرند.

 در برخی موارد، کودکان بیمار به بیمارستان‌هایی در آلمان با ظرفیت اضافی منتقل می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که کمتر از ۱۰۰ تخت آزاد کودکان در سراسر آلمان وجود دارد و ممکن است وضعیت بدتر شود.

 رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان دانشگاه «درسدن»، گفت: اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، در روز‌ها و هفته‌های آینده اوضاع به‌طور قابل توجهی حادتر خواهد شد و به شرایط مشابهی که اکنون در فرانسه و سوئیس وجود دارد، می‌رسیم؛ اگر این اتفاق بیفتد، در مورد درمان با تنگنا‌هایی مواجه خواهیم شد.

 رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان «هانوفر» گفت: وضعیت آنقدر مخاطره‌آمیز است که واقعا باید بگوییم که کودکان در حال مرگ هستند، زیرا دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را درمان کنیم.

وزیر بهداشت آلمان، روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت در حال کاهش برخی مقررات برای تسهیل انتقال پرستاران به بخش‌های اطفال است و ۶۰۰ میلیون یورو اضافی به بیمارستان‌های اطفال در دو دوره آینده اختصاص می‌دهد.

منبع: گاردین

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها