دیدار وزیر خارجه مصر و نماینده سازمان ملل در سوریه پیرامون تحولات سوریه

وزیر خارجه مصر و نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه طی دیداری در رم، وضعیت سوریه و نتایج رایزنی‌های انجام شده با طرف‌های مربوطه در بحران این کشور را بررسی کردند.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 02December 2022

دیدار وزیر خارجه مصر و نماینده سازمان ملل در سوریه پیرامون تحولات سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در حاشیه همایش گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای در رم دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار جزئیات تحولات سوریه را بررسی کردند و پدرسن وزیر خارجه مصر را در جریان نتایج تماس‌های اخیر خود با طرف‌های بحران این کشور به منظور حل و فصل سیاسی بحران آن قرار داد.

شکری هم بر موضع ثابت کشورش در مورد لزوم پیشبرد راه حل سیاسی مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و دستیابی به پیشرفتی در روند سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

دو طرف در ادامه تحولات منطقه و جهان و تاثیر آن را بر ثبات کشور‌های منطقه بررسی و بر اهمیت حفظ حاکمیت سوریه و دور کردن منطقه از عوامل هر چه بیشتر بی ثباتی تاکید کردند.

شکری و پدرسن در این دیدار توافق کردند که رایزنی‌ها در مورد راه‌های حمایت از حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه یابد و شکری بار دیگر بر حمایت کشورش از نماینده سازمان ملل در انجام ماموریت خود تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار