قاری ممتاز مازندرانی:

استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر است

«شالیکار» گفت: استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر است‌.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ - 02December 2022

استعدادیابی قرآنی نیازمند توجه بیشتر استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «مهدی شالیکار» قاری ۲۴ ساله بابلسری و از هفت قاری ممتاز مازندرانی که در هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان به قرائت آیات الهی پرداخت امروز در حاشیه آئین اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های متولی باید زمینه‌های بروز استعداد‌های قرآنی را فراهم کنند.

وی از رسانه ملی خواست شرایط حضور قاریان گمنام شهرستانی در شبکه‌های استانی فراهم شود و همیشه به چهره‌های برتر تاکید نشود.

این قاری ممتاز و جوان مازندرانی گفت: از ۱۱ سالگی فعالیت قرآنی خود را آغاز کردم و مشوق اصلی من خانواده‌ام بودند.

شالیکار خاطرنشان کرد:‌ای کاش همه جوانان دقایقی از روز را به خواندن قرآن اختصاص دهند و اگر توانایی یا امکان قرائت قرآن ندارند حداقل به قرائت اساتید گوش و تدبر در آیات کنند.

وی در پاسخ به چرایی کمرنگ شدن سبک زندگی ایرانی - اسلامی در زندگی امروزه، عنوان کرد: یقینا زمانی که ما در حوزه ترویج قرآن در داخل کشور کم می‌گذاریم، رسانه‌های خارجی در بیرون با ایجاد جذبه جوانان ما را به سمت خود می‌برند.

قاری ممتاز مازندرانی تاکید کرد: جایی که ما تزریق سلیقه نداشته باشیم و جوانان را به قرآن علاقه‌مند نکنیم قطعا هستند افرادی که این سلیقه‌ها را جذب می‌کنند.

شالیکار گفت: متاسفانه حمایت در شهرستان‌ها بسیار ضعیف بوده بطوریکه می‌شود گفت وجود ندارد. تلاوت قرآن نیازمند توجه و تدبر مستمع است و نباید تنها محدود به استفاده کلیشه‌ای از آن در ابتدای برنامه‌ها باشد.

اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائمشهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم ۷ قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، ٣ نفر به عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها