درخواست لاپید از صهیونیست‌ها برای نافرمانی در مقابل نتانیاهو

در ادامه تشدید تنش‌های سیاسی در تل آویو، یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از شهرداران شهر‌های اشغالی خواست با بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نخست وزیر آینده این رژیم همکاری نکنند.
کد خبر: ۵۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ - 02December 2022

درخواست لاپید از صهیونیست‌ها برای نافرمانی در مقابل نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با ارسال نامه سرگشاده به شهرداران شهر‌های اشغالی از آن‌ها خواست با دولت جدیدی که توسط حزب راستگرای پیروز در انتخابات، تشکیل می‌شود همکاری نکنند.

بر اساس این گزارش، در نامه لاپید آمده است: من این نامه را با نگرانی شدید از آینده نظام آموزشی و دولت برای شما می‌نویسم، زیرا دولت جدیدی که در اسرائیل تشکیل می‌شود، آموزش فرزندان ما را نادیده گرفته و آن را به افراطی‌ترین و تاریک‌ترین وضعیت در جامعه اسرائیل منتقل خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید صحبت از یک حزب افراطی نژادپرست و خطرناک است. بنا بر این من از شما می‌خواهم با واحد برنامه‌های درسی و مشارکت‌های خارجی در وزارت آموزش و پرورش تا زمانی که زیر نظر «آوی ماعوز» است، همکاری نکنید.

لاپید ادامه داد: مسئولیت سنگین محتوای آموزشی که فرزندان ما در مدارس خواهند آموخت، اکنون به عهده شماست. برای حفظ نظام آموزشی به عنوان یک نظام رسمی و لیبرال و برای اینکه مقامات محلی از حق خود برای شکل دادن به آموزش در داخل مرز‌های خود استفاده کنند، شما باید امور را دروازه بانی کنید.

این موضع نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر پس از اعطای اختیار نظارت بر برنامه‌های درسی خارجی در مدارس اسرائیل به «آوی ماعوز» شخصیت راستگرای افراطی صورت می‌گیرد.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به این اقدام لاپید گفت: لاپید، افسران ارتش اسرائیل و رؤسای حکومت‌های محلی را نافرمانی در مقابل دولت آینده ترغیب می‌کند.

گفتنی است که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو توافقنامه‌ای را امضا کرده است که به موجب آن آوی ماعوز، موقعیتی در دولت تل آویو دریافت خواهد کرد. ماعوز رهبری حزب «نعوم» را بر عهده دارد که یک حزب ملی-مذهبی و مدافع تفسیر افراطی از قوانین مذهبی یهودیان است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار