اهدای اسناد کاردار سفارت چین در جنگ جهانی دوم به کتابخانه ملی

مجموعه اسناد اهدایی خاندانی مربوط به دوران زندگی اصغر پارسا دبیر و کاردار سفارت ایران در چین در دوره پیش تا پس از جنگ جهانی دوم به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اهدا شد.
کد خبر: ۵۵۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ - 03December 2022

اهدای اسناد کاردار سفارت چین در جنگ جهانی دوم به کتابخانه ملیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه اسناد اهدایی خاندانی مربوط به دوران زندگی اصغر پارسا دبیر و کاردار سفارت ایران در چین در دوره پیش تا پس از جنگ جهانی دوم به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اهدا شد.

حجم اسناد اهدایی که در ۲۰۸ ردیف تنظیم شده؛ شامل بیش از ۲۵۰۰ برگ سند، هزار و ۹۰۰ برگ روزنامه و نشریه داخلی و خارجی، ۸۸ جلد مجله و نشریه، ۱۶ جلد کتاب و رساله، ۱ جلد قرآن کوچک اهدایی، پایان نامه تحصیلی، ۲۰۰ برگ اعلان و آگهی، ۴۰ کتابچه، ۵ شیت نقشه و ... می‌شود.

این اسناد بر اساس معیار‌هایی مانند نوع سند، تعلق مستقیم یا غیرمستقیم به دوره زندگی اصغر پارسا از سال ۱۲۹۴ تا ۱۳۸۵ شمسی دسته بندی شده است.

اصغر پارسا فردی علاقه‌مند به ادبیات و از دیار آذربایجان و شهر خوی بوده است که به عنوان دبیر و کاردار سفارت ایران در چین در دوره زمانی پیش تا پس از جنگ جهانی دوم فعالیت داشته است.

وی از حامیان «محمد مصدق» و عضو گروه ایرانی اعزامی به دیوان لاهه برای دفاع از حقانیت نفتی ایران در برابر انگلستان بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار