سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق:

نیرو‌های مرزبانی عراق در خط صفر مرزی ترکیه و ایران مستقر شدند

یحیی رسول گفت: نخست‌وزیر عراق دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیرو‌های مرزبانی را صادر کرد.
کد خبر: ۵۵۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ - 04December 2022

نیرو‌های مرزبانی عراق در خط صفر مرزی ترکیه و ایران مستقر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شفق‌نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اظهار داشت: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق دستور کنترل خط صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیرو‌های مرزبانی را صادر کرد.

رسول افزود: هدف از این دستور محمد شیاع السودانی، پایان حملات و درگیری متقابل میان نیرو‌های مسلح ایران و ترکیه با احزاب کرد مخالف خود است که در اقلیم کردستان عراق رخ می‌دهد.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق بر کنترل مرز‌ها از سوی نیرو‌های مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تاکید کرد. این دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق بود تا نیرو‌های مرزبانی فوراً کنترل مرز‌ها را در دست گیرند. السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیرو‌ها را داده است تا مرز‌ها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

وی تاکید کرد: عراق نمی‌پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده شود.

رسول اعلام کرد: ما روابط خوبی با همه کشور‌های همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشور‌های همسایه هستیم.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق ضمن تاکید بر حاکمیت عراق و احترام به آن، تصریح کرد: السودانی دستور داد که اولویت به فرماندهی پدافند هوایی برای جلوگیری از نفوذ به حریم هوایی عراق داده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار