در آیین رونمایی مطرح شد؛

«چهل روز انتظار» فرهنگ و محیط زیست شهید «احمدی جوان» را نشان می‌دهد

قاسمی‌پور گفت: کتاب «چهل روز انتظار» از معدود کتاب‌هایی است که فرهنگ و محیط زیست و رشد و نمو شهید محمد احمدی جوان را به خوبی نشان داده است.
کد خبر: ۵۵۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 04December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه هفتمین سالگرد شهادت محمد احمدی جوان، تنها شهید مدافع حرم استان بوشهر، مراسم رونمایی از کتاب «چهل روز انتظار»، زندگینامه داستانی این شهید توسط کتابشهر بوشهر در حسینیه ابالفضل العباس (ع) روستای باشی استان بوشهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح ضمن خیرمقدم و تشکر از همراهان و برگزارکنندگان این مراسم و اهالی روستای باشی در مورد کتاب «چهل روز انتظار» بوشهر را خطه رئیسعلی دلواری دانست و افزود: این شهر مهد پرورش رئیسعلی‌ها و احمدی‌جوان‌هاست و با چنین جوانمردهایی خود را به اثبات رسانده است؛ حالا نوبت ماست که برای این شهدا قلم بزنیم و راهشان را ادامه دهیم.

در ادامه مراسم نویسنده کتاب، مونس عبدی‌زاده از حضور شهید در لحظه لحظه مصاحبه و تألیف کتابش گفت و از مددرسانی‌های نابهنگام او. از جمع شدن دوستان محمد از شهرها و استان‌های مختلف و پای کار مصاحبه آمدن‌شان گفت و اینکه محمد خودش این دانه‌های تسبیح را کنار هم آورد.

وی افزود: بالاترین حسرت من نبود دوربین فیلم‌برداری هنگامی بود که هریک از دوستان محمد با عشق و اشک از او خاطره می‌گفتند و لحظاتی قبل از شهادتش را توصیف می‌کردند.

محمد قاسمی‌پور، فعال حوزه تاریخ شفاهی و منتقد ادبی نیز در این مراسم گفت: شما کار زینبی کردید. ما باید کار زینبی را یاد بگیریم و منتظر دستورالعملی نباشیم. من خوشحالم که روستای باشی در حاشیه همیشه نیلگون خلیج فارس این اراده را دارد که شناسای شهدایش باشد. همه ما دلخوشیم به تحقیق و تألیف کتاب و شناخت سیره، ما اهالی فرهنگ و همه آنها که کمک کردند، باید خیلی خالص باشیم تا در مقابل همت و عزم آن‌ها که کار عملی کردند و با شهادت‌شان خط سرخ روشنی را برای ما روشن کردند، بتوانیم از اجر و پاداش کارمان بهره‌مند شویم.

وی افزود: به عنوان کسی که نزدیک به ۱۸ هزار کتاب در این حوزه خوانده است، باید بگویم کتاب «چهل روز انتظار» از معدود کتاب‌هایی است که فرهنگ و محیط زیست و رشد و نمو شهید را به خوبی نشان داده است. من با مطالعه این کتاب تشنه این زیستگاه شدم. توجه خوب به فرهنگ، آیین و لهجه شهدا مهم است. زبان اکثر کتاب‌ها زبان معیار است. حفظ اصل بیان و لحن راوی در کتاب اصالت دارد. کمتر کتابی است که در آن به روایت اول شخص آن هم خود شهید پرداخته شده باشد، این امتیاز زیادی برای کتاب «چهل روز انتظار» محسوب می‌شود. تقاضا دارم کتاب را حتماً بخوانید؛ چراکه چشمان ما به مردانه درخشیدن همین جوان‌هایی است که زیر تابوت شهید رفتند و سرود زیبای وطن خواندند.

این منتقد ادبی گفت: من نگاه شهید احمدی‌جوان را در تمام زوایای این حسینیه می‌بینم. این حسینیه با عکس‌های شهید احمدی جوان خودش به تنهایی یک موزه است. وجود جوان‌هایی که سرود خواندند و زیر تابوت شهید رفتند در این حسینیه چشمان ما را به مردانه درخشیدن‌شان روشن می‌کند…الهی که سهمیه ما روشنایی دلمان باشد.

در پایان از کتاب «چهل روز انتظار» همراه با تقدیر از خانواده و نویسنده کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار