بازدید اساتید و دانشجویان نظامی عمان از «دافوس آجا»

هیأتی از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.
کد خبر: ۵۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ - 04December 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، هیأت ۳۳ نفره از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان در قالب تور مطالعاتی و به‌منظور آشنایی و بازدید از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از این دانشگاه بازدید کردند.

سرتیپ محمدعلی المشیخی، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، ایران را کشوری با فرهنگ کهن و تاریخی معرفی کرد و گفت: ارتباط و علاقه دو ملت ایران و عمان به دلیل پیوندهای فرهنگی و مذهبی بسیار عمیق و قابل توجه است و امیدواریم هر روز این پیوند و ارتباط مستحکم تر شود و هیچ قدرتی نمی تواند به این پیوند مشترک خدشه‌ای وارد کند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های نظامی و توانمندی‌های کشور ایران افزود: ایران در تمامی سطوح نظامی و غیر نظامی پیشرفت‌های چشمگیر داشته است و امیدواریم که در این مسیر روز به روز شاهد رشد روزافزون کشور دوست ایران به‌ویژه در عرصه دفاعی باشیم.

سرپرست گروه مطالعاتی اعزامی کشور عمان در پایان گفت: دانشجویان عمانی که در سال‌های گذشته در دافوس آموزش دیده‌اند، هماکنون دارای سمت‌های مهم در ارتش عمان هستند و قطعاً دستاوردهای بسیار مثبتی این سفر مطالعاتی برای کشور عمان در عرصه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی روابط ایران و عمان بر اهمیت توجه به گزاره‌های مشترک و عمیق فرهنگی دو کشور تاکید کرد و افزود: امروز تبادل دانشجو و بازدید هیأت‌های نظامی دو کشور ایران و عمان به نحو مطلوبی تداوم دارد و ما آمادگی داریم در زمینه تبادل اساتید با دانشگاه فرماندهی و ستاد عمان ارتباط داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: ما در طول دوره دافوس، هر آنچه از مباحث و آموزش‌های دفاعی و نظامی به دانشجویان ایرانی تعلیم می‌دهیم به دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان نیز بدون هیچ ملاحظه‌ای ارائه می‌کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه بهره‌مندی از اساتید با تجربه و پیشکسوت نظامی انجام می‌دهیم.

در ادامه این جلسه دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد کشور عمان سوالات خود را در خصوص شرایط حضور در دافوس و مسائل آموزشی و پژوهشی این دانشگاه مطرح کرده و امیر سرتیپ ولیوند پاسخ مقتضی را ارائه داد.

هیأت مذکور علاوه بر بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دافوس ارتش و موزه جنگ و اماکن آموزشی این دانشگاه از برخی اماکن فرهنگی شهر تهران نیز بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار