رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

امنای موقوفات برای افزایش بهره‌وری وقف برنامه داشته باشند

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: امنای موقوفات باید به کل قوانین وقف آشنا باشند و برای افزایش بهره‌وری وقف با اجرای پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۵۵۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 04December 2022

امنای موقوفات برای افزایش بهره‌وری وقف برنامه داشته باشندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی امنا موقوفات و رؤسای ادارات اجرایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان که در ساری برگزار شد، خواستار نگاه جدید به ماده ۵ اوقاف و پیگیری و توسعه آن در امر وقف شد و اظهار داشت: امروز میزان امین‌های اوقاف با سال گذشته قابل مقایسه نیست و خروجی کار خوب است.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: توصیه نخست این است که امنا با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند؛ یعنی کارکرد‌های موفق یکدیگر را الگو بگیرند و اجرایی کنند، باید کم کم به سمت وحدت رویه در مسئله امین‌ها برویم؛ اگر امینی با مستاجرین برخورد نظام‌مندی دارد و جریان کارشناسی‌ها دقت نظر و الگوریتم ذهنی خوبی دارد، بقیه هم مثل او عمل کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه افزایش درآمد‌ها در بحث اجرا یک موضوع، ولی در بحث بهره‌وری بالاتر بحث دیگری است، گفت: اگر زمین‌های زراعی و عرصه‌ای برای ساخت و ساز تجاری یا مسکونی، خدماتی، صنعتی و یا معدن مدنظرتان است، دقت نظر داشته باشید که نقطه نظر و پیشنهادات را به یکدیگر بدهید.

وی با اشاره به تذکرات مفید امین، خاطرنشان کرد: امکانات امنا با یکدیگر تفاوت دارد، حرکت حقوقی ضرورت دارد، برای حدنگاری و تحکیم اسناد ثبتی و GIS خواهشمان این است که تا قبل از پایان سال هیچ حکمی باقی نماند.

حجت‌الاسلام خاموشی خواستار تبادل فکر و تعامل ذهنی شد و تصریح کرد: شناخت مزیت‌های نسبی استان و بارگذاری زمینه‌ها است، تا با تکیه بر مزیت‌های نسبی مجموعه‌ها اداره شود، باید مقداری پوسته سنتی خودمان را بشکنیم و با تهیه زمین، معدن، سهام کارخانه مستعد واحد توانمندی را ایجاد کنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. امین باید به کل قوانین وقف اگرچه آشناست، باز هم مطالعه کند و برای مباحث تخصصی برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها