هشدار السودانی به اقلیم کردستان عراق برای توقف قاچاق سوخت

یکی از نمایندگان مجلس عراق از اولتیماتوم نخست‌وزیر عراق برای اقلیم کردستان جهت پایان دادن به قاچاق سوخت از این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ - 05December 2022

اولتیماتوم السودانی به اقلیم کردستان عراق برای توقف قاچاق سوختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه عراقی المعلومه به نقل از «جاسم الموسوی» عضو مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون خبر داد، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با مسئولین اقلیم کردستان در رابطه با سامان‌دهی صادرات نفت از این منطقه به توافق رسیده است.

الموسوی همچنین افزود: نخست وزیر به منطقه اقلیم کردستان شش ماه مهلت داد تا مسئله قاچاق سوخت را پایان دهند و مسئله صادرات را قانونمند کنند.

عضو مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون ادامه داد: السودانی التیماتوم شش‌ماهه را به رهبران اقلیم داده است تا بتواند کار صادرات نفت انحصاراً از طریق شرکت ملی سومو انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این ساماندهی از طریق تکمیل قانون نفت و گاز مربوط به اقلیم کردستان به انجام می‌رسد تا از این طریق صادرات نفت عراق کاملاً کنترل‌شده، انجام شود، زیرا دولت جدید به اقلیم اجازه قاچاق نفت و صدور غیرقانونی و خارج از چارچوب‌های دولت را نخواهد داد.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس عراق از قاچاق میانگین روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت از منطقه اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها