عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اجماع‌سازی جهانی علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری/ بسیاری از جنایتکاران جنگی در جهان نظامیان آمریکایی هستند

رحیمی‌جهان‌آبادی گفت: نقشه جدید غرب اجماع‌سازی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است که بهانه آن موضوعات حقوق بشری در داخل ایران است.
کد خبر: ۵۵۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰ - 07December 2022

اجماع‌سازی جهانی علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری/ بسیاری از جنایتکاران جنگی در جهان نظامیان آمریکایی هستند«جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در تشریح صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: غربی‌ها در مذاکرات اتمی با ایران به نتایجی که مدنظر داشتند نرسیدند و در اغتشاشات اخیر در کف خیابان به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را زمین‌گیر کنند تا در روند مذاکرات هسته‌ای در مقابل غرب کوتاه بیاید.

رحیمی‌جهان‌آبادی تصریح کرد: معتقدم نقشه جدید غرب اجماع‌سازی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است که بهانه آن موضوعات حقوق بشری در داخل ایران است و جالب اینکه آلمان با سابقه حقوق بشری سیاهی که در جنگ تحمیلی دارد و این نقشه را بر عهده گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلمان در اوج بحران‌های اقتصادی ملت ایران را تحت فشار قرار داد و حتی از تحریم بیماران خاص هم دریغ نکرد، گفت: امروز آلمان‌ها داعیه حقوق بشر دارند، غربی‌ها با توجه به اینکه در موضوع هسته‌ای فرصت اجماع‌سازی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را از دست دادند، در شرایط کنونی موضوع حقوق بشر را جایگزین اجماع‌سازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گام بعدی غربی‌ها تهیه لیستی از مسئولان و نهادهای کشور برای تحریم‌ به بهانه حقوق بشر است، افزود: غربی‌ها می‌خواهند فشار را بر سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی افزایش دهند تا در نهایت منجر به تعطیلی شوند و هدف اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران زودتر محقق شود، زیرا، در اینصورت می‌توانند اجماع‌سازی را به سمت فصل هفتم منشور ملل متحد ببرند و موضوع را از حقوق بشر به مسائل امنیتی تعمیم دهند.

رحیمی‌جهان‌آبادی گفت: معتقدم نظام سلطه پروژه درازمدتی را دنبال می‌کند که با صدور قطعنامه در شورای حقوق بشر سازمان ملل آغاز شد، اما هدف کلی‌شان کوتاه آمدن ایران در روند مذاکرات هسته‌ای است.

عضو کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا در اجماع‌سازی جهانی گفت: ایالات متحده صاحب امپراطوری رسانه‌ای است که از همین طریق هم در جهان همه نقوص هم‌پیمانان خود را پوشش می‌دهد، اما هر کشوری که با آنها ساز مخالفت می‌زند را به سیبل حملات رسانه‌ای در جهان تبدیل می‌کنند.

او ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در حال حاضر عضو دادگاه بین‌المللی کیفری که به جنایات جنگی رسیدگی می‌کند نیست، زیرا بسیاری از جنایتکاران جنگی در جهان نظامیان آمریکایی هستند، آمریکا برخلاف ادعاهای حقوق بشری که دارد در بسیاری از مواقع در صدر لیست ناقضان حقوق بشر است، زیرا بسیاری از پایگاه‌های نظامی‌شان رفتارهای خلاف چارچوب قواعد حقوق بشری انجام می‌دهند.

رحیمی‌جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: بسیاری از متحدان آمریکا در جهان از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند که نمونه آن در خاورمیانه زیاد است و نیازی به بیان نامشان نیست، همچنین بسیاری از مداخلات و کودتاهایی که با حلیه آمریکایی‌ها در کشورهای مستقل انجام شده است نقض آشکار حقوق بشر تلقی می‌شوند که یک نمونه آن در کشور خودمان کودتاه علیه دولت دکتر مصدق بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تحریم‌های چهل‌ساله، حمله به هواپیمای مسافربری، کمک به جنایات صدام و.... هیچ‌کدام در راستای حمایت از بشر نبوده است، مگر اینکه آمریکایی‌ها ادعا کنند ایرانیان جز بشریت نیستند!

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها